1/4

Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen

Sankt Eriksgatan 56,

Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen

Boka behandling

Pretty Smile - behåll ditt vackra leende!

Vi fokuserar på att erbjuda dig hög kvalitativ service. Vårt mål är att du som patient skall känna dig omhändertagen och trygg. Vi kommer att göra vårt bästa för att motsvara just dina förväntningar.

Tandvårdsmottagning har bedrivits här ända sedan 1940-talet. 2010 tog Helena Thorsell över efter Tandläkare Bo Nordgren.

Hela familjens tandvård

Till oss på Pretty Smile är hela familjen välkommen. Hos oss möter du engagerad personal med bred kunskap, mycket glädje och som använder de senaste behandlingsmetoderna. Vi samarbetar med specialister inom rotfyllning, tandkirurgi, tandlossning, bettfysiologi, tandreglering och barntandvård.

Vi på Pretty Smile erbjuder dig en kvalitetstandvård på högsta nivå. För oss är kvalitetssäkring för både patienter och personal viktigt, då alla skall känna sig trygga. På kliniken arbetar också tandhygienisten Pia Jaf Andersson.

Vi tar emot betalning med betalkort och faktura.

Vi är anslutna till Privattandläkarföreningen, Tandläkarförbundet och Försäkringskassan.

Informationen uppdaterades 11:13 - 16 feb, 2021

Bettskena hos Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna.

Att gnissla betyder att man gnider underkäken mot överkäken, och detta gör man oftast omedvetet under sömnen. Barn gnisslar också, men det brukar gå över med tiden.

Det är lika vanligt att man pressar ihop tänderna under dagen som natten. Sker det på dagtid beror det ofta på stress och då kan man träna bort det. Sker det däremot under natten går det inte att behandla utan besvären kan endast lindras och det görs med en bettskena.

Hur vet man om man behöver en bettskena?

Vi kan hjälpa dig att ställa diagnosen. Genom en undersökning kan vi se att tänderna är mer nötta och avskavda än vad de ska vara för åldern eller att de är spetsiga och vassa, framför allt fram- och hörntänderna.

Man undersöker även käkmuskler och käkled, hur över- och underkäken är i kontakt med varandra, hur mycket man kan gapa och hur slemhinnorna ser ut.

Hur används en bettskena?

För att avhjälpa problem med gnissling och pressande av tänder använder man en bettskena. Den är formad som en hästsko och tillverkas i plast efter avgjutning från dina tänder. Den placeras på överkäken och används regelbundet under sömnen för att minska slitage på tänderna och verkar stötdämpande.

Hur länge skall man använda en bettskena?

Hur länge man använder den skiljer sig från person till person. Efter några månader brukar problemen dock bli bättre och man kan använda den mer sällan.

Kontakta oss gärna så kan vi berätta mer om hur vi kan hjälpa dig med bettskenor!

Tandläkarundersökning

Tandhygienist
hos Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen i Stockholm

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandblekning

Tandimplantat
hos Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen i Stockholm

Har du förlorat en eller flera tänder? Bär du obekväma proteser? Vi hjälper dig med tandimplantat. Speciellt när du har friska kringliggande...

Kronor och broar
hos Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen i Stockholm

Kronor Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel ...

Frågor och svar

Fråga ställd 23:17 - 24 jan, 2016

Är ni duktiga på estetisk tandvård och att hantera patienter med mindre bra erfarenheter från tandvård som skapat tandläkarfobi? Har ni lång väntetid?

Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen svarar:

Hej Inga! Vi har många kunder som är väldigt nöjda med det estetiska och vi jobbar mycket med estetik och ett nära sammarbete med duktiga tandtekniker. Vi har många tandvårdsrädda som går hos oss, dock är det alltid viktigt att personkemin fungerar och att bygga upp ett förtroende. Väntetiden beror på om man vill ha speciella tider annars kan vi oftast hjälpa till inom ca 1 vecka. Med vänlig hälsning Tandläkare Helena Thorsell

Fråga ställd 14:18 - 13 okt, 2014

testar

Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen svarar:

testar

4.96 / 5

15 aug, 2019 Jan Ulrik C. skrev:

Helena är i särklass. Har varit mer än nöjd under de tiotal år som jag vilat i hennes trygga stol !

14 aug, 2019 Maria F. skrev:

För första gången i livet ser jag numera fram emot mina tandläkarbesök. Tack vare bästa tandlökaren ever - Helena Thorsell. Oerhört professionell mottagning, känner mig helt trygg. Tänk att tandvårdsrädsla kan försvinna genom suveränt bemötande från samtliga. TACK!

23 okt, 2018 Jan Ulrik C. skrev:

Åter räddat min framtid - ingen än Helena kan bättre !!

29 jan, 2018 Mezahem skrev:

Jättetrevliga människor .De välkomna på bra sätt.Jag önskar de tjejerna lycka och framgång

12 jan, 2018 Carina skrev:

Strålande!