1/4

Sankt Eriksgatan 56,

Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen

4.96
Boka behandling

Pretty Smile - behåll ditt vackra leende!

Vi fokuserar på att erbjuda dig hög kvalitativ service. Vårt mål är att du som patient skall känna dig omhändertagen och trygg. Vi kommer att göra vårt bästa för att motsvara just dina förväntningar.

Tandvårdsmottagning har bedrivits här ända sedan 1940-talet. 2010 tog Helena Thorsell över efter Tandläkare Bo Nordgren.

Hela familjens tandvård

Till oss på Pretty Smile är hela familjen välkommen. Hos oss möter du engagerad personal med bred kunskap, mycket glädje och som använder de senaste behandlingsmetoderna. Vi samarbetar med specialister inom rotfyllning, tandkirurgi, tandlossning, bettfysiologi, tandreglering och barntandvård.

Vi på Pretty Smile erbjuder dig en kvalitetstandvård på högsta nivå. För oss är kvalitetssäkring för både patienter och personal viktigt, då alla skall känna sig trygga. På kliniken arbetar också tandhygienisten Pia Jaf Andersson.

Vi tar emot betalning med betalkort och faktura.

Vi är anslutna till Privattandläkarföreningen, Tandläkarförbundet och Försäkringskassan.

Informationen uppdaterades 11:13 - 16 feb, 2021

Tandblekning hos Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen i Stockholm

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Före behandling av hemmatandblekning

För att kunna bleka sina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar man sedan själv ett blekmedel innan man fäster skenan på tänderna. Den ska sitta på en till två timmar. Det är viktigt att före behandling noga borsta sina tänder samt göra rent mellan dem.

Under behandling

Undvik att äta, dricka eller röka.

Efter slutförd blekning

Använd en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet.

Finns risk för biverkningar?

Man kan möjligen uppleva ökad känslighet i sina tänder under en kort period efter genomförd behandling. Skulle ett ihållande besvär uppstå ska du kontakta din tandläkare eller tandhygienist.

Tandläkarundersökning

Tandhygienist
hos Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen i Stockholm

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Bettskena
hos Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Tandimplantat
hos Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen i Stockholm

Har du förlorat en eller flera tänder? Bär du obekväma proteser? Vi hjälper dig med tandimplantat. Speciellt när du har friska kringliggande...

Kronor och broar
hos Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen i Stockholm

Kronor Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel ...

Frågor och svar

Fråga ställd 23:17 - 24 jan, 2016

Är ni duktiga på estetisk tandvård och att hantera patienter med mindre bra erfarenheter från tandvård som skapat tandläkarfobi? Har ni lång väntetid?

Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen svarar:

Hej Inga! Vi har många kunder som är väldigt nöjda med det estetiska och vi jobbar mycket med estetik och ett nära sammarbete med duktiga tandtekniker. Vi har många tandvårdsrädda som går hos oss, dock är det alltid viktigt att personkemin fungerar och att bygga upp ett förtroende. Väntetiden beror på om man vill ha speciella tider annars kan vi oftast hjälpa till inom ca 1 vecka. Med vänlig hälsning Tandläkare Helena Thorsell

Fråga ställd 14:18 - 13 okt, 2014

testar

Tandläkare Helena Thorsell, Kungsholmen svarar:

testar

4.96 / 5

15 aug, 2019 Jan Ulrik C. skrev:

Helena är i särklass. Har varit mer än nöjd under de tiotal år som jag vilat i hennes trygga stol !

14 aug, 2019 Maria F. skrev:

För första gången i livet ser jag numera fram emot mina tandläkarbesök. Tack vare bästa tandlökaren ever - Helena Thorsell. Oerhört professionell mottagning, känner mig helt trygg. Tänk att tandvårdsrädsla kan försvinna genom suveränt bemötande från samtliga. TACK!

23 okt, 2018 Jan Ulrik C. skrev:

Åter räddat min framtid - ingen än Helena kan bättre !!

29 jan, 2018 Mezahem skrev:

Jättetrevliga människor .De välkomna på bra sätt.Jag önskar de tjejerna lycka och framgång

12 jan, 2018 Carina skrev:

Strålande!