1/5

• Psykoterapi för att bli av med Din tandvårdsrädsla
  • Tandimplantat under narkos
  • Amalgamsanering under narkos
  • Smärtfri behandling
  • Lugn miljö utan stress och jäkt
  • Skriftligt behandlings- och kostnadsförslag

Sveriges största mottagning för Narkos och behandling av tandvårdsrädda patienter

Vi erbjuder det mest kompletta utbudet av behandlingsmetoder vid tandvårdsrädsla som står att få i landet. Unna Dig att sova hos tandläkaren omhändertagen av personal med omfattande erfarenhet och utbildning i psykologisk omvårdnad.

Vi har mer än 20 års erfarenhet av narkostandvård!

Narkoskliniken ligger i ett modernt hus på Kungsholmen och är lättillgänglig med mycket goda kommunikationer. Mottagningen är helt handikappanpassad och med stora hissar utan trösklar. Mottagningen bedriver ett aktivt miljö- och kvalitetssäkringsarbete och källsorterar.

Vidareutveckling av mottagningen pågår konstant liksom fortbildning av personalen. Uppföljningar som görs har visat att patienterna är extremt nöjda med den behandling och det bemötande de fått på mottagningen!

Flera tidningsartiklar har skrivits om patienter som säger samma sak vilket ju är väldigt roligt och stimulerande för oss som arbetar här.

Priserna ligger i nivå med Folktandvårdens specialistpriser.

Informationen uppdaterades 10:23 - 10 mar, 2014

Tandimplantat hos Narkoskliniken i Stockholm

Om Du förlorat en eller flera tänder kan denna/dessa ofta ersättas med tandimplantat. Resultatet blir starka tänder som sitter fast och som känns som om de vore dina egna. Du kan både tugga och skratta igen.

Tidsåtgången och antalet moment varierar stort beroende på vad som skall ersättas, administrativ tid hos Försäkringskassan, m.m. Svar på vad som gäller just för Dig kan ges i samband med undersökningen.

Narkos för alla behandlingsmomenten

Narkoskliniken kan erbjuda Dig narkos med säkrade luftvägar för alla behandlingsmomenten, bra för till exempel Dig som annars har stora problem med kväljningar.

Givetvis kan behandlingen också göras på vanligt sätt utan narkos eller med narkos bara för något enstaka moment.

Narkosbehandling vid tandvårdsrädsla
hos Narkoskliniken i Stockholm

Hälften av alla vuxna uppger att de känner obehag inför tandläkarbesök, cirka 5% har så stark rädsla att de inte söker hjälp annat än akut. ...

Lustgas vid tandvårdsrädsla
hos Narkoskliniken i Stockholm

För Dig som upplever tandvården som obehaglig och vill ”försvinna bort” under tandbehandlingen, men som inte tycker att du behöver/vill ha n...

Psykoterapi vid tandvårdsrädsla
hos Narkoskliniken i Stockholm

På Narkoskliniken samarbetar legitimerade tandläkare och psykolog/psykoterapeut för att tillsammans med Dig arbeta bort Din tandvårdsrädsla....

Varsam allmäntandvård
hos Narkoskliniken i Stockholm

Söker Du en ny Tandläkare? Du som söker efter en allmäntandläkare som har stor erfarenhet av att arbeta med tandvårdsrädda personer ”vake...

Laserbehandling vid tandvårdsrädsla
hos Narkoskliniken i Stockholm

På Narkoskliniken används laser i stället för den konventionella borren i vissa fall. Som patient slipper Du borrljud och vibrationer och la...

Estetisk tandvård
hos Narkoskliniken i Stockholm

Vi som arbetar på Narkoskliniken arbetar alltid med Ditt bästa för ögonen såväl när det gäller kvalitet som funktion och Ditt utseende. V...

Tandhygienist
hos Narkoskliniken i Stockholm

Narkoskliniken erbjuder Dig hjälp av en erfaren tandhygienist som kan hjälpa Dig förebyggande för att Du skall få behålla Dina tänder. Tandh...

Tandblekning
hos Narkoskliniken i Stockholm

Ökad ålder och vissa typer av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som utförs av våra tandläkare och ...

Frågor och svar

Fråga ställd 18:14 - 22 aug, 2019

Hej alla ni! Jag har fått en tid i sept hos er, är jätte glad för det! Det som oroar mig mest är kostnaden sen. Skulle tro att det blir 6 tänder upptill som måste dras, sätta in nya i bro? Och narkos. Vad kan man landa på cirka? Kan man göra en avbetalnings plan med er? Eller får man hjälp via Försäkrings kassan?

Narkoskliniken svarar:

Hej Det är faktiskt omöjligt att gissa vad kostnaden blir. Dock kan jag säga att Försäkringskassan betalar en andel av behandlingen och vi hjälper dig att ordna med avbetalning. /Joakim

Fråga ställd 05:44 - 14 aug, 2019

Hej. Jag har fått F-kortet beviljat. Jag undrar om det ingår i F-kortet att bli sövd? Jag har sån tandläkarskräck och har nu fått veta att jag måste rotfylla en tand och plus ett till mindre hål. En annan tand saknas en stor bit gammal fyllning på. Plus massor av tandsten. Därför undrar jag om sövning ingår. Mvh//Lena Ström

Narkoskliniken svarar:

Hej Lena Ditt F-kort gäller hos oss både för tandvården och för att bli sövd. Om vi får ditt telefonnummer så kan jag be en av våra sköterskor ringa dig och boka en första tid för ett samtal och behandlingsplanering. /Joakim

Fråga ställd 10:43 - 15 jul, 2019

Är ni medlemmar till försäkringskassan så man kan ta del av deras högkostnasskydd

Narkoskliniken svarar:

Ja vist är vi det. /Joakim

Fråga ställd 23:03 - 10 mar, 2019

Tar ni emot akutpatienten?

Narkoskliniken svarar:

Hej Det gör vi i mån av plats, ibland är vi dock väldigt fullbokade. Jag ber en av våra sköterskor slå dig en signal idag måndag /Joakim

Fråga ställd 10:03 - 23 jan, 2019

Hej, min dotter har skadat två framtänder. Enligt tandläkaren i Lund går det inte att rädda och att sätta in en ny kommer att ta väldigt lång tid. Det jag undrar ör om min dotter verkligen behöver vara uran tand SAP länge som upp till ett år eller mer. Mvh Helen

Narkoskliniken svarar:

Hej Helen Det är tyvärr svårt att svar på med så lite bakgrundsinformation. Implantat kan ta väldigt lång tid innan det är helt färdigt, dock brukar man kunna lösa det så att man inte behöver gå med en tandlucka. /Joakim

4.83 / 5

25 nov, 2019 Marie B. skrev:

Allt gick så bra idag .Joakim bästa tdl även Nsrkosteamet.Tack för ni finns ...Recomendera dom starkt...Tack ssk Sofia med.../Marie

12 mar, 2018 Christina skrev:

Mycket bra . Tyvärr så går min tandläkare i pension till sommaren så jag hoppas att det kommer en lika bra Tandläkare .😀👍

1 nov, 2017 Tuija skrev:

Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle känna mig trygg och lugn hos tandläkaren. MEN det kan jag numera, tack vare besök hos Sigrid Schumann. Hon var verkligen lugn och väldigt saklig vid mitt första besök. Vanligtvis så innebär tandläkarbesök PANIK men den känslan verkar ha försvunnit i och med Sigrid otroligt professionella omhändertagandet om mig.

9 aug, 2017 Elin skrev:

Drog ut 2 tänder hos Joakim Skott i min överkäke. Det gick bra för mig. Båda mina tänder läkte ihop fint. Hade inga problem efteråt.

30 jun, 2017 Pygge skrev:

Måndag - Torsdag : 09:00 - 17:00