Vaccination mot TBE hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen i Stockholm

fr. 360 kr

Barn 360 kr/dos, vuxna 410 kr/dos.

Sankt Göransgatan 69, 6 tr, Stockholm - Visa på karta

• Måndag 09:00 - 16:00 Lunchstängt 12-13
  • Tisdag 09:00 - 18:30 Lunchstängt 12-13
  • Onsdag 09:00 - 16:00 Lunchstängt 12-13
  • Torsdag 09:00 - 18:30 Lunchstängt 12-13

Vaccination mot TBE

Vaccinet rekommenderas från ett års ålder.

Vad innebär det att vaccinera sig?

När en person vaccinerar sig tillförs kroppen delar av ett smittämne som orsakar en sjukdom. Alternativet till detta är att ge kroppen hela smittämnet fast i försvagad form. Om personen sedan blir smittad av sjukdomen har kroppens immunförsvar redan aktiverats. Kroppen kan då förstöra smittämnet innan sjukdomen bryter ut.

Hur ofta bör man vaccinera sig mot TBE?

För att bibehålla ett skydd mot TBE måste du vaccinera dig regelbundet och helst innan säsongen börjar. Om du är frisk, ovaccinerad och under 55 år, börjar man vanligtvis med att ta två sprutor med en månads mellanrum. Därefter är du skyddad säsongen som kommer.

På våren året efter tar du en spruta till och skyddet gäller då i tre år. Därefter ta du en spruta vart femte år så länge du vill bibehålla ett skydd mot TBE. Om det skulle gå längre en fem år sedan din senaste spruta behöver du inte börja om.

Varmt välkommen att vaccinera dig mot TBE hos oss!

Informationen uppdaterades 25 juni 2020 av Vården.se

Om Vaccinationsgruppen Kungsholmen

Vaccinationsgruppen är ett familjeföretag som funnits i över 25 år. Vi erbjuder vaccinationer inom alla områden, oavsett om du vill fylla på ditt grundskydd, ska ut och resa eller om du vill vaccinera dig mot influensa, livmoderhalscancer eller TBE.

På Vaccinationsgruppens hemsidan vaccinationsgruppen.se finns en vaccinationsguide som ger dig en fingervisning om vilka vacciner du behöver för ett visst resmål.

Om Vaccinationsgruppens lokaler

Vaccinationsgruppen sitter i fräscha lokaler högst upp i huset.

Vaccinationsbuss

Under våren och sommaren åker Vaccinationsgruppens bussar runt i länet och vaccinerar mot TBE i samarbete med ICA och IKEA. Mer information om bland annat bussens körschema, hittar du på vaccinationsgruppen.se .

Informationen uppdaterades 25 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen

Vaccination hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen i Stockholm

Är du spruträdd? Det gör inget! Du är inte ensam, och vi har stor vana vid att hantera detta. Kom förbi så förklarar vi närmare. Ska barn...

Vaccination mot TBE hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen i Stockholm

fr. 360 kr Barn 360 kr/dos, vuxna 410 kr/dos.

På Vaccinationsgruppen Kungsholmen kan vi vaccinera dig mot TBE som ger skydd mot fästingburen hjärnhinneinflammation. Vaccinet rekommend...

Vaccination mot influensa hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen i Stockholm

200 kr per dos

På Vaccinationsgruppen Kungsholmen kan vaccinera dig mot influensa. Vad innehåller vaccinet? Vaccinet mot influensa brukar innehålla t...

Vaccination mot semestermage hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen i Stockholm

265 kr

Hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen kan vi hjälpa till att vaccinera dig mot semestermage. Drickbart vaccin Vi erbjuder drickbart vacc...

Karta - Sankt Göransgatan 69, 6 tr, Stockholm

21:34 - 21 dec, 2018 skrev:

Smidigt och lätt att boka tider, stort utval - även drop in. Trevligt bemötande och bra hand med barn. Kunde svara på alla våra frågor och lämnade jättebra resetips!

19:47 - 21 dec, 2018 skrev:

Bästa mottagningen jag har besökt. Personalen var trevlig och väldigt kompetent och professionella jag kände mig trygg när jag var där och speciellt när mina barn skulle vaccineras. Kan rekommendera vaccinationsgruppen till alla småbarnsföräldrar samt till alla vuxna som ska vaccineras. Kommer absolut tillbaka.

17:14 - 04 nov, 2018 skrev:

Mycket bra service!

11:39 - 03 nov, 2014 skrev:

Det bästa man kan tänka sig!
Mycket bra med tidsbeställning.
Ger ett kompetent intryck.