Sankt Eriksgatan 56, Stockholm - Visa på karta

Tandläkare Lars Erlandsson - Kungsholmen, Stockholm

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos vår tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Om du kommer till oss för att träffa vår tandhygienist kommer hon bland annat att ta bort tandsten, beläggningar och överskott av fyllning. Även putsning och polering av dina tänder kan utföras.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Välkommen att kontakta oss för vidare information!

Informationen uppdaterades 21 januari 2014 av Vården.se

Om Tandläkare Lars Erlandsson

Välkommen till vår trivsamma mottagning på S:t Eriksgatan i Stockholm. Vi har bedrivit tandvård här i snart 25 år, vilket ger en kontinuitet och trygghet som våra patienter uppskattar.

Vår inriktning på förebyggande vård medför en friskare patientgrupp. Detta leder till att vi med glädje kan ta emot nya patienter och har även medfört att vi mer än fördubblat antalet behandlade patienter per år.

Alla behandlingar utförs med med bästa möjliga metod och material.

Vi kan erbjuda de flesta tandbehandlingarna

Allt ifrån de enklaste konsultationerna och de populära blekningarna till mer komplicerade behandlingar och fullständig implantatbehandling. Vi har tre moderna behandlingsrum med digital röntgen. I receptionen kan man inhandla de tandvårdsprodukter vi rekommenderar.

Under första besöket

Under ditt första besök hos oss träffar du oftast både tandläkaren och tandhygienisten. Då sker en bedömning av din tandstatus och tillsammans med dig gör vi ett behandlingsförslag. Med detta följer ett kostnadsförslag på hela behandlingen.

Välkommen till Tandläkare Lars Erlandsson!

Informationen uppdaterades 21 januari 2014 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Lars Erlandsson

Tandläkarundersökning hos Tandläkare Lars Erlandsson i Stockholm

Bettskena hos Tandläkare Lars Erlandsson i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Tandblekning hos Tandläkare Lars Erlandsson i Stockholm

Tandhygienistbehandling hos Tandläkare Lars Erlandsson i Stockholm

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandimplantat hos Tandläkare Lars Erlandsson i Stockholm

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Christina

Tandhygienist

Christina är vår energiska och erfarna tandhygienist. Hon har deltagit i forskningsprojekt och är starkt intresserad av hälsofrågor. Hennes specialitet är blästring av tänderna till optimal renhetskänsla.

Ewa

Tandsköterska

Ewa har arbetat som tandsköterska sedan 80-talet. Hon är mottagningens ansikte utåt och den som tar emot telefonsamtalen.

Lars Erlandsson

Leg. tandläkare

Med mer än 25 år som tandläkare så finns erfarenheten och tryggheten, men nyfikenheten på nya material och metoder är fortfarande mycket stor.

Karta - Sankt Eriksgatan 56, Stockholm

15:33 - 18 okt, 2018

13:52 - 24 maj, 2018 skrev:

Har gått hos Lars Erlandsson i ca tio år och är mycket nöjd med vården och det omkring. Rekommenderas varmt!

09:09 - 30 dec, 2016 skrev:

Vår familj går alla till Lars. Bättre bemötande och vård och lyhördhet finns inte i denna värld. Man får alltid tid snabbt vid akuta problem. Vi har alla lite olika "tandproblem" som Lars löser på ett bra sätt, med "lätt hand"! Jag brukar skoja om att Lars inte är "lätt på foten" utan "lätt på handen". Jag har gått till Lars i 25 års tid, maken lite kortare och dotter som tidigare gått på specialisttandvård på Eastmaninstitutet har gått hos Lars i 3 år.

08:34 - 19 sep, 2016 skrev:

Fick 1,5 utslagen tand ersatt med porslinsdito för närmare 15 år sedan, svår behandling som gick helt perfekt, har inte haft några som helst problem efteråt.

Har gått hos Lars i närmare 30 år, är väldigt, väldigt nöjd.

4,2

15:55 - 30 okt, 2015 skrev:

Helt klart den bästa tandläkaren och det bästa bemötandet av alla på mottagningen. Tack

09:11 - 04 sep, 2015 skrev:

Proffsig behandling och vänligt mottagande!