• 0303-199 66

Älvebacken 13, Kungälv - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 18:00

Synundersökning

Vi undersöker ditt öga

Har du ibland problem med din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om du har något eventuellt synfel. Skulle du sedan behöva korrigera din syn, kan vi hjälpa dig välja glasögon och/eller linser.

Information om undersökningen

Det första steget för våra optiker är att få veta hur du själv skattar din syn och ögonhälsa. Inför denna del av undersökningen kan det därför vara bra att ta reda på om synfel eller ögonsjukdomar är ärftliga i din familj. Sedan gör vi olika mätningar för att bedöma om du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser, kan optikern hjälpa dig hitta rätt styrka. Ifall något mer avvikande upptäcks under synundersökningen får du remiss till en ögonläkare.

Undersök din syn hos oss på Synsam Kungälv!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Kungälv

Varmt välkommen till Synsam Kungälv!

På Älvebacken 13 hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Boka tid för synundersökning hos legitimerade optiker

På Synsam Kungälv hittar du kunniga, legitimerade optiker som kan hjälpa dig som vill testa din syn. Genom olika mätningar kan vi konstatera om du har något synfel som behöver korrigeras, och sedan hitta en bra lösning för dig. Synundersökning kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi hjälper dig utifrån just dina behov och önskemål.

Skaffa nya glasögon hos Synsam Kungälv

Vi på Synsam har ett stort urval av bågar från många olika märken, och våra rådgivare är där för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan även hyra dina glasögon hos oss, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Därtill hittar du solglasögon, linsvätska och tillbehör i vår butik.

Trygghet hela första året

När du har gått hem med dina nya glasögon erbjuder vi på Synsam fortfarande stöd. Det kan hinna hända mycket under ett år, så om dina glasögon skulle gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem helt utan extra kostnad. Du är också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri synundersökning, om du skulle märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Kungälv på Älvebacken 13

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Kungälv

Synundersökning hos Synsam Kungälv

Boka en tid hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Kungälv på Älvebacken 13 för att undersöka din syn. Vi undersöker ditt öga ...

Skaffa glasögon hos Synsam Kungälv

Hos oss på Synsam Kungälv kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en metod för att korrigera...

Skaffa linser hos Synsam Kungälv

Linser är en av flera metoder för att korrigera synfel och kan fungera bra för dig som inte vill eller kan använda glasögon. Vi på Synsam Ku...

Karta - Älvebacken 13, Kungälv