Vaccination hos Min Doktor - Kliniken Kungälv

fr. 200 kr

Gymnasiegatan, Kungälv - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 18:00

Vaccination

Vi på Min Doktor - Kliniken Kungälv hjälper till med vaccinationer för hela familjen. Du behöver inte boka tid utan kan komma på drop-in när det passar dig bäst.

Vad innebär det att vaccinera sig?

När du vaccinerar dig tillför man delar av ett smittämne till kroppen, vilket aktiverar kroppens immunförsvar. Om du senare blir smittad av sjukdomen är kroppen förberedd och kan förstöra smittämnet innan du blir sjuk.

Vaccinera dig hos Min Doktor

Hos Min Doktor - Kliniken Kungälv erbjuder vi vaccination för både barn och vuxna. Vi kan till exempel vaccinera mot:

• TBE
  • Hepatit A+B
  • Säsongsinfluensan
  • Pneumokocker
  • Stelkramp

Varmt välkommen till oss på Min Doktor - Kliniken Kungälv!

Informationen uppdaterades 13 augusti 2019 av Vården.se

Om Min Doktor - Kliniken Kungälv

Välkommen in till oss på Min Doktor - Kliniken Kungälv!

På Gymnasievägen i Kungälv, i samma lokaler som ICA Maxi, hittar du Min Doktor - Kliniken Kungälv. Åker du kommunalt till oss tar du enklast bussen till Mimers hus och kör du bil finns det gott om parkeringsplatser utanför ICA Maxi.

Det här kan Min Doktor Kliniken hjälpa dig med

Hos Min Doktor - Kliniken Kungälv får du träffa kunniga och erfarna sjuksköterskor, som kan bedöma dina besvär och ta hand om din hälsa. Vid behov finns även läkare och specialister tillgängliga på länk, och de kan ställa diagnos, skriva ut recept och besluta om behandling. Vi kan hjälpa dig med:

• Sjukvård - till exempel vid bihåleinflammation och halsfluss
  • Tester - till exempel mätning av blodtryck eller kolesterol
  • Vaccinationer - till exempel mot TBE, hepatit eller influensa

Vi tar emot både vuxna och barn från 2 års ålder.

Vi har drop-in på alla våra kliniker

Hos oss på Min Doktor Kliniken behöver du aldrig boka tid - vi har drop-in så du kan komma förbi när det passar dig. Ta en kölapp och vänta på din tur, så hjälper vi dig så snabbt vi kan! Vi har generösa öppettider och du kan komma till oss både på vardagar och helger.

Vill du få hjälp hemifrån?

Har du svårt att ta dig till en mottagning? Ladda ner vår app så kan du få prata med en läkare direkt i din telefon!

Varmt välkommen till Min Doktor - Kliniken Kungälv!

Informationen uppdaterades 13 augusti 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Min Doktor - Kliniken Kungälv

Drop-in hos Min Doktor - Kliniken Kungälv

På Min Doktor - Kliniken Kungälv behöver du aldrig boka tid, utan är välkommen på drop-in. Vi tar emot både vuxna och barn från 2 år. Min...

Besök hos sjuksköterska hos Min Doktor - Kliniken Kungälv

Kostnadsfritt

Hos Min Doktor - Kliniken Kungälv får du träffa erfarna sjuksköterskor som har lång vana av att träffa olika patienter. De hjälper dig med d...

Vaccination hos Min Doktor - Kliniken Kungälv

fr. 200 kr

Receptförnyelse hos Min Doktor - Kliniken Kungälv

Kostnadsfritt

Behöver du förnya dina recept? Då är du välkommen till Min Doktor - Kliniken Kungälv! Regler kring att förnya recept Hos Min Doktor - ...

Blodtrycksmätning hos Min Doktor - Kliniken Kungälv

60 kr

Funderar du på hur ditt blodtryck ser ut? Då kan vi på Min Doktor - Kliniken Kungälv enkelt hjälpa dig med en blodtrycksmätning. Därför b...

Karta - Gymnasiegatan, Kungälv

16:00 - 27 nov, 2016 skrev:

Skickade in en förfrågan om läkarintyg för sonen som har vattkoppor, 40 minuter senare har jag det och detta på en söndagseftermiddag!! Otroligt snabb och proffsig service!

22:29 - 15 nov, 2016 skrev:

Fick hjälp av direkt och måste säga att jag är överraskad över hur smidigt det var!

16:40 - 15 nov, 2016 skrev:

Fick svar snabbt och behövde inte går till min vårdcentral med mina besvär.

• Fråga ställd 14:30 03 jan 2020

Jag skall resa till Kap Verde 15 januari. Behöver jag ta ducoral? Tog en dos Ducoral i mitten av oktober 2019.

Hej Ulla,
    Vad trevligt med en resa till solen. Om du tog en dos i oktober så skyddar den ca 3 månader mot ETEC. För säkerhets skull så kan du fylla på med ytterligare en dos en vecka innan du reser. Det ger ett visst skydd mot turistdiarré men är inte hundra procentigt så ta gärna med vätskeersättning och stoppande tabletter i reseapoteket.

Jag vill tipsa om att vi har vaccinationsrådgivning online via appen Min Doktor, ett smidigt sätt att få snabba svar på frågor inför nästkommande resor.
    Med vänliga hälsningar Lina
    Min Doktor

• Fråga ställd 12:23 16 dec 2019

Hej!
    Vad kostar vaccination mot Hepatit A?

Min Doktor - Kliniken Kungälv svarar:

Hej Gorica, hos oss kostar vaccination mot Hepatit A för vuxen 480kr, för barn 380kr. Här kan du läsa vår prislista: https://www.mindoktor.se/vaccination/prislista/
    Med vänlig hälsning, Petronella på Min Doktor

• Fråga ställd 20:08 12 aug 2019

Hej, jag skulle vilja vaccinera mina två döttrar för vattkoppor. Kan vi göra det hos er?

Hej Emma,

Tack för att du hör av dig till oss.

Era barn är hjärtligt välkomna till oss för vaccination men tyvärr erbjuder vi inte just vaccin mot vattkoppor. På vår hemsida, https://www.mindoktor.se/vaccination#prislista, kan du se vilka vaccinationer som våra kliniker erbjuder.

Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar.

Med vänlig hälsning,
    Ida