• 010 - 888 54 07

Hörseltest hos Audika Kristianstad

Nya Boulevarden 10, 2 trappor, Kristianstad - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörseltest

Tycker du att du hör dåligt och misstänker eller vet att du har en hörselnedsättning? Då är du välkommen till oss på Audika Kristianstad för ett hörseltest! Det är första steget mot en bättre hörsel.

Det kostar 200 kr att göra ett hörseltest hos Audika Kristianstad och frikort gäller. Testet är kostnadsfritt från 85 år och uppåt. Ingen remiss krävs för att göra hörseltest hos oss.

Vad ingår i ett hörseltest?

Ett hörseltest genomförs av en legitimerad audionom i en ljudisolerad miljö. Under hörseltestet genomför audionomen olika hörselmätningar för att få information om hur du hör. Bland annat genomförs ett ton-test och ett tal-test. Under besöket får du också dela med dig av hur du upplever att du hör och vilka behov du har. Resultatet av hörselmätningarna presenteras i form av ett audiogram som visar din hörselkurva.

Om det kan vara aktuellt med hörapparat rekommenderar din legitimerade audionom på Audika Kristianstad dig en hörapparat som passar just din hörselnedsättning och dina individuella behov. Dagens hörapparater kan se lite olika ut men är alla digitala, diskreta och mer tekniskt avancerade än någonsin tidigare. Läs mer om hörapparater här.

Vikten av att ta hand om sin hörsel

Det är viktigt att ta hand om sin hörsel – en obehandlad hörselnedsättning kan påverka ditt liv på många olika sätt. Genom att behandla din hörselnedsättning blir det möjligt att behålla ett aktivt och socialt liv utan att ditt välmående eller din livskvalitet påverkas. Gå på caféer och restauranger igen, få möjlighet att höra vad andra säger utan att behöva fråga om och delta i konversationer där många pratar samtidigt. Vår rekommendation är att testa din hörsel regelbundet och börja använda hörapparat så snart som hörselnedsättningen är upptäckt.

Upplever du problem med nedsatt hörsel? Boka en tid för hörseltest hos oss på Audika Kristianstad!

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Om Audika Kristianstad

Välkommen till Audika och vår hörselklinik på Nya Boulevarden i Kristianstad. Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Hos Audika Kristianstad kan vi hjälpa dig med din hörsel

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Upplever du nedsatt hörsel?

Om du har problem med nedsatt hörsel är första steget mot en bättre hörsel alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Kristianstad kostar 200 kr och frikort gäller. Testet är kostnadsfritt från 85 år och uppåt. Du behöver ingen remiss för att boka en tid. Vill du veta mer om hörseltest? Läs mer på vår hemsida.

Audika Kristianstad är auktoriserad av Region Skåne

Vår hörselklinik på Nya Boulevarden i Kristianstad är auktoriserad av Region Skåne inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att vi följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Du är välkommen till oss på Audika om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Välkommen att följa Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kristianstad

Hörseltest hos Audika Kristianstad

Hörapparater hos Audika Kristianstad

Hos oss på Audika Kristianstad hittar du hörapparater av olika modeller, märken och typer, både sådana som placeras bakom och i örat. Vi hjä...

Batterier till hörapparater hos Audika Kristianstad

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Kristianstad kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa ...

Hörseltest online hos Audika Kristianstad

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör b...

Karta - Nya Boulevarden 10, 2 trappor, Kristianstad

08:45 - 04 dec, 2018