• 018-380707

Rotfyllning av framtand hos Knivsta Tandvård i 741 40

*3 073 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Forsbyvägen 10E - Visa på karta

• Måndag - Tisdag 07:30 - 17:00
  • Torsdag - Fredag 07:30 - 17:00

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Om Knivsta Tandvård

Knivsta Tandvård är en mindre, familjär tandläkarklinik som erbjuder professionell tandvård på ett personligt sätt för hela familjen. Vi är lyhörda för dina specifika behov och erbjuder allt typ av allmäntandvård, både förebyggande hos vår tandhygienist och mer avancerade behandlingar med till exempel kronor, rotfyllningar och implantat.
Du hittar oss på Forsbyvägen 10E på Särsta Torg -mitt emot Thunmanskolan. Välkommen!

Behandlingar hos Knivsta Tandvård

Undersökning av ny patient hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
775 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
900 kr

Tandutdragning hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
925 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 395 kr

Rotfyllning av framtand hos Knivsta Tandvård i 741 40

*3 072 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 217 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 330 kr

Karta - Forsbyvägen 10E