• 018-380707

• Torsdag - Fredag 07:30 - 17:00

Undersökning av ny patient

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen!

Om Knivsta Tandvård

Knivsta Tandvård är en mindre, familjär tandläkarklinik som erbjuder professionell tandvård på ett personligt sätt för hela familjen. Vi är lyhörda för dina specifika behov och erbjuder allt typ av allmäntandvård, både förebyggande hos vår tandhygienist och mer avancerade behandlingar med till exempel kronor, rotfyllningar och implantat.
Du hittar oss på Forsbyvägen 10E på Särsta Torg -mitt emot Thunmanskolan. Välkommen!

Behandlingar hos Knivsta Tandvård

Undersökning av ny patient hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
775 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
900 kr

Tandutdragning hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
925 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 395 kr

Rotfyllning av framtand hos Knivsta Tandvård i 741 40

*3 072 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 217 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Knivsta Tandvård i 741 40

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 330 kr

Karta - Forsbyvägen 10E