E-Eye för torra ögon

Logo Källmarkskliniken

Källmarkskliniken - Kista, Stockholm

Vi är först i Sverige med ny behandling av torra ögon

På Källmarkskliniken använder vi den senaste behandlingen för torra ögon: E-Eye. E-Eye är den första och enda medicinska apparaten i världen som använder Intense Regulated Pulsed Light, IRPL, och är speciellt konstruerad för behandling av torra ögon orsakat av funktionsnedsättning i de Meibomska fettkörlarna.

Behandlingen med E-Eye är icke-kirurgisk, smärtfri och ofarlig för ögat.

Kan jag få behandling med E-Eye?

Om du redan är patient hos oss kan du kontakta oss och vi kan ge dig ett svar direkt. Om du inte har varit hos oss förut gör vi först en noggrann undersökning av dina ögon samt din tårapparat med körtlar och dess funktion, för att se om du passar för behandling med E-Eye.

Kontakta oss på Källmarkskliniken om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 26 oktober 2017 av Vården.se

1 800 kr

Per gång. Behandlingen genomförs i tre omgångar inom loppet av 45 dagar.

Visa telefonnummer

Kistagången 26, 2 trappor Kista - Visa på karta

4,9

Om Källmarkskliniken

Varmt välkommen till Källmarkskliniken!

Vi är Sverige enda specialistklinik för patienter med torra och rinnande ögon! Undersökningar och behandlingar utförs enligt senaste forskningsrön och sker under ledning av Sveriges ledande experter inom området - Fredrik Källmark och Victoria Rhawi.

Vi behandlar besvär av torra, grusiga eller rinniga ögon

De allra flesta som lever med torra ögon kan med rätt behandling helt slippa sina besvär. På Källmarkskliniken hjälper vi till att ställa individuella diagnoser med hjälp av en grundlig undersökning av ögats olika delar bland annat tårfilmens innehåll, meibografi av ögats fettkörtlar samt undersökning av ögats tårkanaler.

Läs mer om hur vi kan behandla torra ögon eller gör ett test för att se hur svåra dina besvär är här hos oss idag!

Du kan handla produkter från vårt eget ögonapotek på KällmarksÖgonapotek.se

Nu finns Källmarkskliniken i Malmö!

Sedan den 18: september har vi en till ögonklinik i Malmö på Studentgatan 1, nära Gustav Adolfs Torg. I en trivsam och harmonisk miljö hjälper vi patienter med undersökning och behandling av torra, grusiga eller rinniga ögon.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Källmarkskliniken

• Undersökning av torra ögon

1 400 kr Nybesök - Undersökning och diagnos av torra ögon. Återbesök 800 kr - Uppföljning av torra ögon.

På Källmarkskliniken utför vi ögonundersökningar hos en specialist för torra ögon. Målet är att kartlägga bakgrunden och anledningen till di... Läs mer

• Ögonhälsoundersökning

950 kr

Hos oss på Källmarkskliniken genomför vi ögonhälsoundersökning för att skapa en helhetsbild av ögonens kondition. Vad innehåller en ögonh... Läs mer

• Behandling med BlephEx

1 500 kr

Vad är BlephEx? BlephEx är en behandling som används för att behandla blefariter och torra ögon. Om man vid en undersökning kan konstater... Läs mer

• Ögonapoteket

Apoteket för torra ögon På Källmarkskliniken är vi experter på behandling av torra ögon och erbjuder ett utvalt sortiment av produkter so... Läs mer

Karta - Kistagången 26, 2 trappor Kista

4,9

• 14:53 - 14 jan, 2018

• 20:21 - 10 jul, 2017 skrev:

Otroligt bra bemötande och grundlig undersökning. Jmf med vårdcentralen var detta besök värt hur mycket som helst! Fantastisk positiv effekt av manukahonungen för mina ögonlocksinflammationer o torra ögon!! Svider dock som sjutton..

• 14:47 - 17 jun, 2017 skrev:

Jag kan ge Källmarkskliniken de allra bästa vitsord och rekommendationer. Bemötandet var såväl professionellt som empatiskt. Jag kände mig sedd och tagen på allvar och fick ett utomordentligt förtroende för behandlande läkares kompetens.

• 20:50 - 18 jan, 2017

• Fråga ställd 22:42 14 nov 2017

Hej!

Jag har ofta problem med torra ögon och jag tror det beror på min medicinering. Äter bl a blodtryckssänkande och blodfettssänkande medicin. Dock så kan problemen bli värre av luftdrag t ex vid motorcykelåkning. Har pratat med min läkare om detta, men han kan inte säga om det är någon av mina mediciner som orsakar detta. Själv är jag dock ganska säker på detta. Även provat olika ögondroppar utan någon större effekt. Går detta att behandla med E-eye behandlingen?

Källmarkskliniken svarar:

Hej Per,
    Blodfettreglerande läkemedel, har ingen påverkan på ögonen, däremot kan vissa blodtryckssänkande läkemedel göra ögat torrt. Det beror alltså på vilken medicin du tar.
    Ögondroppar är bara en tillfällig hjälp och kan inte "bota" något. Vill man få en bra förutsättning för att bli av med sina besvär, bör man göra en grundlig undersökning först för att gå till botten med vad som är den egentliga orsaken till dina besvär. Först då kan man ge en riktad behandling. E-eye har en mkt bra effekt på ett flertal olika orsaker till torra ögon, men för att det ska vara effektivt måste man alltså utreda orsaken till dina besvär först.
    En undersökning tar ca 1 tim och inbegriper bl.a. undersökning av tårkörtlar, slemhinnor ögonlock, fettkörtlar, tårinnehåll och fettkvalitet och kvantitet mm och kostar 1400:-
    Om du är intresserad hjälper vi dig gärna.
    Kontakta oss på tel: 08 -752 01 00 så bokar vi en tid.
    Vänliga hälsningar
    Källmarkskliniken