Krona på enstaka tand, helkeramisk

Logo Galleriatandläkarna i Kista

Galleriatandläkarna i Kista - Kista, Stockholm

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 03 juni 2016 av Vården.se

Kista Torg 19, Kista - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:00 - 17:00 Lunchstängt kl 12-13

Om Galleriatandläkarna i Kista

Välkommen till Galleriatandläkarna i Kista!

Galleriatandläkarna har funnits i Kista sedan 1978. Hos oss kan du få hjälp med allt från årliga tandvårdskontroller till mer avancerad tandvård utifrån dina önskemål och behandlingsbehov. Vi erbjuder även estetisk tandvård såsom bettskenor och tandblekning.

Vi är en av få mottagningar i Stockholmsområdet som erbjuder tandbehandlingar med laser.

Våra lokaler är anpassade för att öka välbefinnandet genom att vi skapat rum för funktionalitet, harmoni och trivsel.

Bra tandvård med bästa tänkbara behandlingsresultat

Vi på Galleriatandläkarna i Kista har ett genuint intresse för vårt yrke. Vår strävan är att alltid ge våra patienter bra tandvård med bästa tänkbara behandlingsresultat. Det gör vi dels genom att alltid ligga i framkant gällande ny kunskap och utrustning, men också genom kvalitetssäkring.

Vid akuta besvär försöker vi alltid ordna en tid så snart som möjligt!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Galleriatandläkarna i Kista

• Undersökning av ny patient

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Munhygienbehandling hos tandhygienist

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling vid behov. Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling. Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Tandutdragning

Vanlig utdragning av en tand. Alla moment ingår. Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en vi... Läs mer

• Tandlagning på kindtand, tre ytor

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas. Hur går behandlingen till? Behandlingen ... Läs mer

• Rotfyllning av framtand

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,... Läs mer

• Krona på enstaka tand, metall och porslin

Karta - Kista Torg 19, Kista