• 010 - 888 54 07

Kistagången 26 - Visa på karta

Hörseltest

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år), du behöver ingen remiss för att göra hörselundersökningen hos Audika i Kista.

Hur går hörselundersökningen till?

Besöket tar cirka 60 min. En legitimerad audionom gör hörselundersökningen. Du får veta direkt hur bra du hör och om du skulle vara hjälpt av en eller två hörapparater. Du bestämmer själv om du vill gå vidare och prova ut en hörapparat eller tänka på saken. Valet är alltid ditt.

Boka en hörselundersökning genom att klicka på knappen ”Boka här” längre upp på sidan. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail!

Informationen uppdaterades 20 februari 2020 av Vården.se

Om Audika Kista

Välkommen till Audika i Kista!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Kliniken ligger utanför Kista Galleria på Jan Stenbecks Torg.

Vad kan Audika Kista hjälpa dig med?

Vi erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Drop-in för serviceärenden

Du som är hörapparatsanvändare kan få hjälp med enklare serviceärenden helt utan att boka tid. Läs mer här!

Tid: 14.45-16.00
Dag: torsdagar

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 20 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kista

Hörseltest hos Audika Kista

Hörapparater hos Audika Kista

På Audika i Kista erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel...

Batterier till hörapparater hos Audika Kista

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Kista kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batteri...

Hörseltest online hos Audika Kista

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behö...

Karta - Kistagången 26

14:37 - 03 dec, 2018