• 010 - 888 54 07

Hörseltest online hos Audika Kista

Kistagången 26, Stockholm - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörseltest online

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behöver boka en komplett hörselundersökning.

Hur går hörseltest online till?

Testet består av tre delar: självutvärderingsfrågor, tontest och lyssningstest. Först får du svara på ett antal frågor om hur du själv upplever din hörsel. Sedan får du göra ett tontest och ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Testet tar bara några minuter och du får resultatet direkt.

Hörseltest online ersätter inte en komplett hörselundersökning

Audikas online-hörseltest riktar sig i första hand till dig som aldrig har testat din hörsel tidigare och är nyfiken på hur du hör. Testet ersätter aldrig en komplett hörselundersökning på en hörselklinik, men det ger en bra indikation på om du bör söka hjälp hos en legitimerad audionom.

Har du frågor om testet är du varmt välkommen att kontakta Audika Kista!

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Om Audika Kista

Välkommen till Audikas hörselklinik på Kistagången i Stockholm! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Kista

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Kista. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Kista är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Kistagången i Kista är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kista

Hörseltest hos Audika Kista

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Hörapparater hos Audika Kista

Vi på Audika Kista erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märken, ...

Batterier till hörapparater hos Audika Kista

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Kista kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batteri...

Hörseltest online hos Audika Kista

Karta - Kistagången 26, Stockholm