1/7

Kistagången 26, Stockholm

Audika Kista

4.32
Boka behandling

Välkommen till Audikas hörselklinik på Kistagången i Stockholm! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Kista

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Kista. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Kista är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Kistagången i Kista är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 16:59 - 20 maj, 2021

Gratis hörseltest online hos Audika Kista

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behöver boka en komplett hörselundersökning.

Hur går hörseltest online till?

Testet består av tre delar: självutvärderingsfrågor, tontest och lyssningstest. Först får du svara på ett antal frågor om hur du själv upplever din hörsel. Sedan får du göra ett tontest och ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Testet tar bara några minuter och du får resultatet direkt.

Hörseltest online ersätter inte en komplett hörselundersökning

Audikas online-hörseltest riktar sig i första hand till dig som aldrig har testat din hörsel tidigare och är nyfiken på hur du hör. Testet ersätter aldrig en komplett hörselundersökning på en hörselklinik, men det ger en bra indikation på om du bör söka hjälp hos en legitimerad audionom.

Har du frågor om testet är du varmt välkommen att kontakta Audika Kista!

Hörseltest
hos Audika Kista

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Hörapparater
hos Audika Kista

Vi på Audika Kista erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märken, ...

Batterier till hörapparater
hos Audika Kista

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Kista kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batteri...

Arbetsplatshjälpmedel
hos Audika Kista

Arbetsplatshjälpmedel hos Audika i Kista Audikas audionomer i Kista kan hjälpa dig med arbetsplatshjälpmedel som kan underlätta i ditt ar...

Hörselskydd
hos Audika Kista

Audika i Kista erbjuder olika hörselskydd Vi på Audika Kista vet hur viktigt det är att skydda hörseln. Vi exponeras ständigt för olika t...

Rådgivning av legitimerad audionom
hos Audika Kista

Så här kan Audikas legitimerade audionomer hjälpa dig Hos Audika i Kista arbetar legitimerade audionomer som hjälper dig med nedsatt hörs...

Frågor och svar

Fråga ställd 10:47 - 20 jan, 2020

Hej Jag undrar när mina hörsel-/öronskydd är klara? Med vänlig hälsning Jeanette Hedemyr

Audika Kista svarar:

Hej, Jag har skickat din fråga vidare till kliniken som kommer att kolla vart dom har tagit vägen och återkoppla till dig.

Fråga ställd 12:26 - 1 nov, 2017

Har varit på hörselkontroll hos VLG i Upplands Väsby. De konstaterat att jag har kraftig hörselnedsättning på höger örat pga av en olycka. Läkaren hänvisade till hörcentralen för att få hjälpmedel‚ hur är proceduren? Måste läkaren skicka remiss eller kan ni hjälpa mig direkt med detta?

Audika Kista svarar:

Hej! Vi bokar in dig på ett besök hos oss på Audika där du får träffa en audionom och diskutera hur ni kan gå vidare med utprovning utav hörapparater/hjälpmedel. Det behövs ingen remiss om du är skriven i Stockholms läns landsting och det första besöket är kostnadsfritt. Ring gärna till vår kundservice på telefon; 0200 11 14 50, så hjälper vi dig att hitta en mottagning och en tid som passar dig. Hälsningar Kundservice, Audika

4.32 / 5

9 jul, 2021 Göran W. skrev:

För mycket papper att skriva under. Ibland var det obegripligt varför jag skulle skriva på vissa papper. Ibland känner jag bara att jag hatar Audika men jag har ändå inte bytt för att jag bor så nära, men jag vet att det finns andra hörselföretag som det har varit trevligt att gå tilll. Jag har ju haft min hörselskada hela livet.

3 dec, 2018 Ismael skrev:

3 dec, 2018 Alva skrev:

3 dec, 2018 Bengt skrev:

3 dec, 2018 Ros-Marie skrev:

Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.