Logo Folktandvården Kista

Folktandvården Kista - Kista, Stockholm

Hos oss på Folktandvården Kista får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Genom att vi bedömer dina tänder och mun före blekningen försäkrar du dig om att dina tänder är i gott skick och minskar risken för fläckar, skador på tandköttet och svåra ilningar.

För att bleka tänderna måste du vara över 18 år och inte vara gravid eller amma, enligt Läkemedelsverkets regler.

Hur går tandblekning till?

Vi tillverkar en personligt utformad skena i mjukplast. Sedan får du noggranna anvisningar så att du kan göra behandlingen med blekgel hemma på dagen eller natten.

Hur många besök behövs?

Blekning innebär oftast tre besök hos tandvården och då ingår även en efterkontroll där tandläkaren eller tandhygienisten undersöker tänder och tandkött.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 28 februari 2017 av Vården.se

1 500 kr

per käke

Visa telefonnummer

Kista Galleria, trappa 5, plan 1 - Visa på karta

Om Folktandvården Kista

Hos Folktandvården Kista får vuxna, ungdomar och barn hjälp med allt som rör tänder och munhälsa. Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor på Folktandvården Kista hjälper dig med förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar, lagningar och akut tandvård.

Vi erbjuder nya vuxna kunder tid inom 2-4 veckor. Vuxna med akuta problem och barn tar vi emot så fort som möjligt.

Folktandvårdens specialister

Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister så att du kan få tandvård anpassad efter just dina behov.

Tandvård hos Folktandvården Kista

Vi på Folktandvården Kista erbjuder bland annat kirurgi, operation på plats vid behov, tandersättningar som broar och implantat samt tandblekning. Vi kan även hjälpa dig som är tandvårdsrädd.

Hos oss kan du som är vuxen också få Frisktandvård, tandvård till fast pris.

Du hittar oss bredvid Restaurang Max, trappa 5, våning 1

Varmt välkommen till Folktandvården Kista!

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Övriga behandlingar hos Folktandvården Kista

• Tandläkarundersökning

fr. 825 kr

Vid en tandläkarundersökning hos Folktandvården Kista kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att du inte har hål i tänd... Läs mer

• Tandhygienistbehandling

fr. 600 kr

Hos på Folktandvården Kista erbjuder vi professionell tandrengöring, hjälp att ta bort tandsten och missfärgningar samt polering av dina tän... Läs mer

• Frisktandvård

fr. 50 kr

Frisktandvård är tandvård till fast pris, ett friska-tänder-abonnemang som ger dig friskare mun. Med Frisktandvård får du regelbunden ta... Läs mer

• Akuttandvård

fr. 400 kr

Vi på Folktandvården Kista hjälper dig som har tandvärk eller andra akuta problem med dina tänder att snabbt få en akuttid. Akutbesök kostar... Läs mer

Karta - Kista Galleria, trappa 5, plan 1