Ögonhälsoundersökning hos Synsam Karlstad Mitt i City

Järnvägsgatan 14, Karlstad - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 16:00

Ögonhälsoundersökning

Hos Synsam Karlstad Mitt i City utför vi ögonhälsoundersökningar. Då kontrollerar vi hela ögat, för att få en bild av din ögonhälsa och upptäcka eventuella tecken på sjukdom.

En utförlig undersökning av dina ögon

I en ögonhälsoundersökning ingår:

• Mätning av ögats tryck
  • Mätning av ögats synfält
  • Ögonbottenfotografering

Genom att göra en ordentlig undersökning kan man upptäcka eventuella åldersförändringar i ögat, till exempel i gula fläcken.

Det lönar sig att göra en ögonhälsoundersökning

Vi rekommenderar att man gör regelbundna undersökningar av ögat om man är över 40 år. På så sätt kan man upptäcka eventuella ögonbesvär i ett tidigt stadie, och därmed få hjälp innan besvären gått så långt. Med hjälp av den senaste tekniken kan optikern upptäcka om du har tecken på någon av våra tre vanligaste ögonsjukdomar: grå starr, grön starr eller åldersförändringar i gula fläcken.

Hittar vår optiker tecken på någon av dessa sjukdomar, skickas en remiss till en ögonläkare så att du får rätt hjälp.

Boka din ögonhälsoundersökning hos Synsam Karlstad Mitt i City redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Karlstad Mitt i City

Varmt välkommen till Synsam Karlstad Mitt i City!

På Järnvägsgatan 14 i Karlstad hittar du vår välsorterade butik. Våra legitimerade optiker hjälper dig med olika sorters synundersökningar och erbjuder glasögon, linser och tillbehör. Hos oss hittar du välkända märken och vi välkomnar både dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Du kan undersöka din syn hos Synsam

Vi har legitimerade optiker med lång erfarenhet hos oss på Synsam Karlstad Mitt i City som kan hjälpa dig med olika typer av synundersökningar. Ofta är det bra att kolla upp synen om du har svårt att se på olika avstånd, upplever återkommande huvudvärk eller har problem med trötta ögon. Hit kommer du om du vill skaffa glasögon och/eller linser, eller om du ska ta körkort. Alla är välkomna - unga som gamla. Vi ser till att hjälpa dig utifrån just dina behov och förutsättningar.

Håll koll på din ögonhälsa med regelbundna undersökningar

Vi på Synsam Karlstad Mitt i City erbjuder ögonhälsoundersökningar. Det är en möjlighet att upptäcka eventuella tecken på sjukdom på ett tidigt stadie. Vi rekommenderar alla som fyllt 40 år att gå på regelbundna undersökningar. Vid undersökningen tittar vi särskilt efter tecken på våra vanligaste ögonsjukdomar: grå starr, grön starr och åldersförändringar i gula fläcken. Om vi skulle upptäcka några avvikelser skickar vi remiss vidare till ögonläkare, så du kan få den hjälp du behöver.

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Karlstad Mitt i City kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Karlstad Mitt i City!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Karlstad Mitt i City

Synundersökning hos Synsam Karlstad Mitt i City

Har du problem med synen? Tveka inte att boka en tid för synundersökning hos Synsam Karlstad Mitt i City redan idag! Vi undersöker din sy...

Skaffa glasögon hos Synsam Karlstad Mitt i City

Hos oss på Synsam Karlstad Mitt i City kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en metod för ...

Skaffa linser hos Synsam Karlstad Mitt i City

Ifall du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Karlstad Mitt i City hjälper d...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Karlstad Mitt i City

Karta - Järnvägsgatan 14, Karlstad