Tandblekning hos Tandläkare Lisbeth Engström i Karlstad

fr. 1 900 kr

En käke 1900 kr, Både över- och underkäke 3800 kr

Tingvallagatan 5B, Karlstad - Visa på karta

Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling som idag kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Före behandling av hemmatandblekning

För att kunna bleka sina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar man sedan själv ett blekmedel innan man fäster skenan på tänderna. Den ska sitta på en till två timmar. Det är viktigt att före behandling noga borsta sina tänder samt göra rent mellan dem.

Under behandling

Undvik att äta, dricka eller röka.

Efter slutförd blekning

Använd en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet.

Finns det risk för biverkningar?

Man kan möjligen uppleva ökad känslighet i sina tänder under en kort period efter genomförd behandling. Skulle ett ihållande besvär uppstå ska du kontakta din tandläkare eller tandhygienist.

Informationen uppdaterades 16 maj 2019 av Vården.se

Om Tandläkare Lisbeth Engström

Välkommen till Tandläkare Lisbeth Engström!

Hos oss får du professionell tandvård i en lugn och harmonisk miljö med engagerad personal. Vi har lång klinisk erfarenhet av barn- och vuxentandvård.

Hos tandläkare Lisbeth Engström utför vi förebyggande behandling, rotbehandling, behandling av tandlossningssjukdomar, kron- och broterapier, implantatbehandlingar, estetiska behandlingar med mera.

Vårt mål är att få dig att vilja le och ge dig friska tänder.

Vi erbjuder endast akut tandvård till våra egna patienter.

Praktiken är centralt belägen i Karlstad med goda parkeringsmöjligheter. Vi är en del av Praktikertjänst AB.

Varmt välkommen att ta kontakt med oss!

Tandläkare Lisbeth tillhör Praktikertjänst

Informationen uppdaterades 16 maj 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Lisbeth Engström

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Lisbeth Engström i Karlstad

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
825 kr

Tandblekning hos Tandläkare Lisbeth Engström i Karlstad