Synundersökning hos Synsam Karlstad Ö Torggatan

Östra Torggatan 11, Karlstad - Visa på karta

Synundersökning

Vi undersöker ditt öga

Har du ibland problem med din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om du har något eventuellt synfel. Skulle du sedan behöva korrigera din syn, kan vi hjälpa dig välja glasögon och/eller linser.

Information om undersökningen

Det första steget för våra optiker är att få veta hur du själv skattar din syn och ögonhälsa. Inför denna del av undersökningen kan det därför vara bra att ta reda på om synfel eller ögonsjukdomar är ärftliga i din familj. Sedan gör vi olika mätningar för att bedöma om du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser, kan optikern hjälpa dig hitta rätt styrka. Ifall något mer avvikande upptäcks under synundersökningen får du remiss till en ögonläkare.

Undersök din syn hos oss på Synsam Karlstad Ö Torggatan!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Karlstad Ö Torggatan

Välkommen till oss på Synsam Karlstad Ö Torggatan!

Vi finns på Östra Torggatan 11 i Karlstad och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Du kan undersöka din syn hos Synsam

Vi har legitimerade optiker med lång erfarenhet hos oss på Synsam Karlstad Ö Torggatan som kan hjälpa dig med olika typer av synundersökningar. Ofta är det bra att kolla upp synen om du har svårt att se på olika avstånd, upplever återkommande huvudvärk eller har problem med trötta ögon. Hit kommer du om du vill skaffa glasögon och/eller linser, eller om du ska ta körkort. Alla är välkomna - unga som gamla. Vi ser till att hjälpa dig utifrån just dina behov och förutsättningar.

Skaffa glasögon hos Synsam Karlstad Ö Torggatan

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Karlstad Ö Torggatan!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Karlstad Ö Torggatan

Synundersökning hos Synsam Karlstad Ö Torggatan

Boka en tid hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam på Östra Torggatan 11 i Karlstad för att undersöka din syn. Vi undersöker di...

Skaffa glasögon hos Synsam Karlstad Ö Torggatan

Hos oss på Synsam Karlstad Ö Torggatan kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en metod för ...

Skaffa linser hos Synsam Karlstad Ö Torggatan

Vi på Synsam Karlstad Ö Torggatan kan hjälpa dig som vill skaffa linser. Det kan vara ett bra alternativ om du har synfel men inte kan eller...

Karta - Östra Torggatan 11, Karlstad