• 0480-10625

Synundersökning hos Synsam Kalmar Stortorget

Västra Sjögatan 23, Kalmar - Visa på karta

Synundersökning

Besväras du av trötta ögon och återkommande huvudvärk, eller upplever du problem med synen? Då är du välkommen att boka tid för en synundersökning hos optikerna på Synsam Kalmar Stortorget!

Varför ska jag undersöka min syn?

Att inte se ordentligt kan ge många symtom och vara mycket störande. Därför är det viktigt att du genomgår en synundersökning om du upplever problem, så att du kan få den hjälp du behöver. Har du behov av någon typ av synkorrigering kan vi på Synsam naturligtvis hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går en synundersökning till

Undersökningen inleds med att vi ställer frågor kring hur du själv upplever din syn och ögonhälsa, och om det finns någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar som du vet om. Därefter gör vi flera olika mätningar för att konstatera om du har något synfel, och om det behövs hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle hitta något annat som är avvikande skickar våra optiker en remiss till ögonläkare, för mer djupgående undersökning av din ögonhälsa.

Boka din synundersökning hos Synsam Kalmar Stortorget redan idag!

Informationen uppdaterades 21 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Kalmar Stortorget

Välkommen till oss på Synsam Kalmar Stortorget!

Vår välsorterade butik ligger på Västra Sjögatan 23 och här kan du få hjälp med allt från glasögon och linser till olika typer av tillbehör. Vi har legitimerade optiker på plats som kan genomföra syntest och hjälpa till med att hitta rätt lösning för just dig. Hos oss hittar du naturligtvis ett brett sortiment av produkter från välkända märken, och vi välkomnar både dig som vill uppdatera din stil och dig som ska skaffa glasögon för första gången.

Undersök din syn hos oss

Våra optiker på Synsam Kalmar Stortorget är legitimerade och erfarna, så du kan känna dig trygg hos oss när du vill undersöka din syn. Det kan vara aktuellt om du upplever någon/några av dessa situationer, där du:

• Ofta har trötta ögon
  • Vill skaffa glasögon och/eller linser

För oss är det viktigt att vi hjälper dig utifrån dina förutsättningar och behov. Alla är välkomna, unga som gamla!

Glasögon hos Synsam Kalmar Stortorget

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti och uppföljning

Hos oss på Synsam kan du känna dig trygg och vi erbjuder dig stöd även efter att du har gått hem med dina nya glasögon. Skulle de skadas under de första 365 dagarna reparerar vi eller ersätter dem, utan extra kostnad. Om du skulle uppleva att din syn har förändrats inom samma tidsram är du också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri undersökning.

Varmt välkommen att kontakta Synsam Kalmar Stortorget på Västra Sjögatan 23 och boka en tid!

Informationen uppdaterades 21 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Kalmar Stortorget

Synundersökning hos Synsam Kalmar Stortorget

Skaffa glasögon hos Synsam Kalmar Stortorget

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Västra Sjögatan 23, så hjälper vi dig! Du kan kor...

Skaffa linser hos Synsam Kalmar Stortorget

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Kalmar Stortorget kan vi hjälpa dig. Att skaffa lins...

Karta - Västra Sjögatan 23, Kalmar