Åderbråck hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Kaggensgatan 42, Kalmar - Visa på karta

Åderbråck

Vad innebär åderbråck?

Vidgade och synliga blodådror på benen kallas för åderbråck. De känns igen som blåaktiga, knöliga upphöjningar, men kan också ge ytterligare symtom, som svullnad och tyngdkänsla i benen, ömhet och irriterad hud kring åderbråcket.

Därför uppstår åderbråck

I benens blodådror finns det klaffar som fungerar som ventiler för att blodet ska rinna tillbaka till hjärtat. När de inte fungerar som de ska ökar trycket i ådrorna vilket gör att de utvidgas och blir mer synliga. Uppkomsten av åderbråck kan påverkas av olika saker, till exempel gener, graviditet eller hormoner.

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar kan behandla ditt åderbråck

Åderbråck kan behandlas med hjälp av ett flertal metoder, bland annat laserbehandling, skumbehandling eller virknålsteknik. Olika metoder kan passa olika patienter och därför gör vi alltid en individuell bedömning innan vi påbörjar någon behandling.

Kontakta oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar, så hjälper vi dig med ditt åderbråck!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Om Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

4,9

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center har utvecklat vår verksamhet och nu finns vi även i Kalmar, där vi erbjuder samma förstklassiga vård som på kliniken i huvudstaden!

Effektiv behandling på central klinik

Vi samarbetar med Husläkarcentrum, och har således även vår klinik på Kaggensgatan 42 mitt i Kalmar centrum, där vi nu kan erbjuda både undersökning och behandling av åderbråck, ådernät och ytliga ådror på händer och dekolletage. Hos oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center är kundfokus av största vikt, och alla behandlingar utgår från dig och din specifika situation för att uppnå så bra resultat som möjligt.

Välkommen till oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråck hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Besväras du av åderbråck? Då kan vi på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar hjälpa dig! Vad innebär åderbråck? Vidgad...

Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Har du drabbats av åderbråck och är i behov av undersökning och behandling? Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar kan hjälpa d...

Behandling av ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Ådernät är vanligt och finns hos cirka 85 procent av befolkningen, så har du drabbats är du med andra ord inte ensam. Varför uppstår åde...

Ytliga ådror på händer och dekolletage hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Precis som på våra andra kliniker, kan du hos oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar få hjälp om du besväras av ytliga å...

Stefan Nydahl

Leg läkare, kärlkirurg

Karta - Kaggensgatan 42, Kalmar

4,9

21:01 - 21 sep, 2020 skrev:

Proffsiga, kunniga och fantastiska i sitt bemötande.

17:11 - 18 mar, 2020 skrev:

Det enda jag saknade var att kunna få med sig(köpa) stödstrumpor på plats i Kalmar.
I övrigt var allt toppen!

16:36 - 28 jan, 2020 skrev:

Trevliga och proffsiga!