Behandling av ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Kaggensgatan 42, Kalmar - Visa på karta

Behandling av ådernät

Varför uppstår ådernät?

Ådernät kan uppstå av orsaker som graviditet, åldrande, hormonförändringar, övervikt eller åderbråck. Men i vissa fall uppstår det även utan uppenbar orsak.

Inte samma sak som åderbråck

En vanlig missuppfattning är att ådernät och åderbråck är samma sak, men så är alltså inte fallet även om de båda uppstår i venerna. Ådernät är spindelliknande små röda- eller blåaktiga blodkärl i hudens yttersta lager. Många upplever dem som kosmetiskt besvärande, men de är ofarliga och enkla att behandla.

Injektionsbehandling

På Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center använder vi oss av en metod som innebär injicering av medlet Aethoxysclerol som får kärlen att förstöras och sedan blekna helt. Flera behandlingar kan behövas för att uppnå bäst resultat.

Välkommen till Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar för att få hjälp med besvärande ådernät!

Informationen uppdaterades 20 januari 2020 av Vården.se

Om Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

4,9

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center har utvecklat vår verksamhet och nu finns vi även i Kalmar, där vi erbjuder samma förstklassiga vård som på kliniken i huvudstaden!

Effektiv behandling på central klinik

Vi samarbetar med Husläkarcentrum, och har således även vår klinik på Kaggensgatan 42 mitt i Kalmar centrum, där vi nu kan erbjuda både undersökning och behandling av åderbråck, ådernät och ytliga ådror på händer och dekolletage. Hos oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center är kundfokus av största vikt, och alla behandlingar utgår från dig och din specifika situation för att uppnå så bra resultat som möjligt.

Välkommen till oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar!

Informationen uppdaterades 20 januari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Har du drabbats av åderbråck och är i behov av undersökning och behandling? Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar kan hjälpa d...

Behandling av ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Ådernät är vanligt och finns hos cirka 85 procent av befolkningen, så har du drabbats är du med andra ord inte ensam. Varför uppstår åde...

Ytliga ådror på händer och dekolletage hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Precis som på våra andra kliniker, kan du hos oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar få hjälp om du besväras av ytliga å...

Karta - Kaggensgatan 42, Kalmar

4,9

17:11 - 18 mar, 2020 skrev:

Det enda jag saknade var att kunna få med sig(köpa) stödstrumpor på plats i Kalmar.
I övrigt var allt toppen!

16:36 - 28 jan, 2020 skrev:

Trevliga och proffsiga!