Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Kaggensgatan 42, Kalmar - Visa på karta

Åderbråcksoperation

Har du drabbats av åderbråck och är i behov av undersökning och behandling? Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar kan hjälpa dig!

Åderbråck - ett vanligt bekymmer

Har du drabbats av åderbråck är du långt ifrån ensam – cirka 30–40 procent av befolkningen får åderbråck. Det är enkelt uttryckt vidgade vener på benen, som uppstår då klaffarna i dessa vener glidit isär. Istället för att blodet transporteras tillbaka till hjärtat stannar det kvar i benen och bildar tryck. En del kan få symptom som tyngdkänsla, svullnad, dragningar, krypningar och klåda, och i de svåraste fallen kan åderbråck orsaka hudförändringar, eksem och till och med bensår.

Vem drabbas av åderbråck?

Åderbråck är lika vanligt bland män som bland kvinnor. Ofta kan det vara ett stillasittande eller stillastående arbete som ligger bakom uppkomsten av åderbråck, men det kan även till viss del bero på arv.

Behandling av åderbråck

Precis som våra andra kliniker kan vi på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar erbjuda tre olika typer av åderbråcksbehandling – utgångspunkten är din specifika situation och vad just du behöver för att resultatet ska bli så bra som möjligt.

• Laserbehandling (Endovenös laserbehandling) är en effektiv metod där man undkommer både stygn och snitt. Med hjälp av en liten nål görs ett minimalt hål i huden, laserfiber förs in i venen och efter att en bedövningsvätska sprutats in i benet förstörs kärlväggen genom upphettning med lasern.
  • Skumbehandling är en kemisk metod som kan användas då laserbehandling inte är lämplig, till exempel om venen som ska behandlas är väldigt slingrig. Under uppsikt med ultraljud sprutas ett skumpreparat in i venen och gör så att denna kollapsar.
  • Virknålsteknik används nästan alltid tillsammans med laser- eller skumbehandling. Med ett virknålsliknande instrument tar man via millimeterstora hål i huden bort synliga åderbråck.

Tveka inte att ta kontakt med oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar om du behöver hjälp med åderbråck!

Informationen uppdaterades 05 december 2019 av Vården.se

Om Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center har utvecklat vår verksamhet och nu finns vi även i Kalmar, där vi erbjuder samma förstklassiga vård som på kliniken i huvudstaden!

Effektiv behandling på central klinik

Vi samarbetar med Husläkarcentrum, och har således även vår klinik på Kaggensgatan 42 mitt i Kalmar centrum, där vi nu kan erbjuda både undersökning och behandling av åderbråck, ådernät och ytliga ådror på händer och dekolletage. Hos oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center är kundfokus av största vikt, och alla behandlingar utgår från dig och din specifika situation för att uppnå så bra resultat som möjligt.

Välkommen till oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar!

Informationen uppdaterades 05 december 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Har du drabbats av åderbråck och är i behov av undersökning och behandling? Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar kan hjälpa d...

Behandling av ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Ådernät är vanligt och finns hos cirka 85 procent av befolkningen, så har du drabbats är du med andra ord inte ensam. Varför uppstår åde...

Ytliga ådror på händer och dekolletage hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Kalmar

Precis som på våra andra kliniker, kan du hos oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Kalmar få hjälp om du besväras av ytliga å...

Karta - Kaggensgatan 42, Kalmar