• 010 - 888 54 07

Södra Malmgatan 7, Kalmar - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörseltest

Ett hörseltest är alltid första steget mot bättre hörsel. Om du upplever problem med nedsatt hörsel är du varmt välkommen till Audika Kalmar för ett hörseltest. Testet är helt kostnadsfritt.

Hörseltest ger en bra bild av din hörsel

Ett hörseltest genomförs hos Audika Kalmar av en legitimerad audionom i en ljudisolerad miljö. Under hörseltestet genomför audionomen olika hörselmätningar för att få information om hur du hör. Bland annat genomförs ett ton-test och ett tal-test. Under besöket får du också dela med dig av hur du upplever att du hör och vilka behov du har. Resultatet av hörselmätningarna presenteras i form av ett audiogram som visar din hörselkurva.

Om det kan vara aktuellt med hörapparat rekommenderar din legitimerade audionom dig en hörapparat som passar just din hörselnedsättning och dina individuella behov. Dagens hörapparater kan se lite olika ut men är alla digitala, diskreta och mer tekniskt avancerade än någonsin tidigare. Läs mer om hörapparater här.

Vi rekommenderar att du testar din hörsel regelbundet

Det är viktigt att ta hand om sin hörsel – genom att testa sin hörsel regelbundet kan man upptäcka och behandla en eventuell hörselnedsättning. Obehandlad hörselnedsättning kan påverka ditt liv på många olika sätt. Genom att behandla din hörselnedsättning blir det möjligt att behålla ett aktivt och socialt liv utan att ditt välmående eller din livskvalitet påverkas. Gå på caféer och restauranger igen, få möjlighet att höra vad andra säger utan att behöva fråga om och delta i konversationer där många pratar samtidigt. Vår rekommendation är att testa din hörsel regelbundet och börja använda hörapparat så snart som hörselnedsättningen är upptäckt.

Välkommen att boka tid för hörseltest hos oss på Audika Kalmar!

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Om Audika Kalmar

Audika Kalmar hittar du på Södra Malmgatan i Kalmar. Här kan vi bland annat hjälpa dig med:

Välkommen!

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Audika Kalmar hjälper dig att ta hand om din hörsel

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hörseltest hos Audika

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Kalmar är kostnadsfritt. Välkommen att boka tid! Du hittar mer information om hörseltest på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ gärna Audika på sociala medier, för det senaste inom hörsel!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kalmar

Hörseltest hos Audika Kalmar

Hörapparater hos Audika Kalmar

Vi på Audika Kalmar erbjuder hörapparater av olika märken, modeller och typer. Till exempel kan du välja mellan hörapparater som placeras ba...

Batterier till hörapparater hos Audika Kalmar

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår we...

Hörseltest online hos Audika Kalmar

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behö...

Karta - Södra Malmgatan 7, Kalmar

21:23 - 17 jan, 2020 skrev:

Ett hjärtligt tack till Charlotte för all den hjälp och framförallt den informationen som jag har fått. Eftersom min hörsel blivit sämre fick jag hjälp med förslag med nya hörapparater idag blev det Opn S1. vilken underbar känsla att höra och förstå pratet omkring mig. Ingen huvudvärk längre. Är tacksam för all forskning i ämnet Öron. MVH Ingrid.