• 010 - 888 54 07
Boka här

Hörseltest online hos Audika Kalmar

Södra Malmgatan 7, Kalmar - Visa på karta

Hörseltest online

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behöver boka en komplett hörselundersökning.

Hur går hörseltest online till?

Testet består av tre delar: självutvärderingsfrågor, tontest och lyssningstest. Först får du svara på ett antal frågor om hur du själv upplever din hörsel. Sedan får du göra ett tontest och ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Testet tar bara några minuter och du får resultatet direkt.

Hörseltest online ersätter inte en komplett hörselundersökning

Audikas online-hörseltest riktar sig i första hand till dig som aldrig har testat din hörsel tidigare och är nyfiken på hur du hör. Testet ersätter aldrig en komplett hörselundersökning på en hörselklinik, men det ger en bra indikation på om du bör söka hjälp hos en legitimerad audionom.

Har du frågor om testet är du varmt välkommen att kontakta Audika Kalmar!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Om Audika Kalmar

Välkommen till Audika i Kalmar!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Kalmar ligger på Södra Malmgata 7 i ett kontorshotell, bara några minuter från busstation Kalmar Sveaplan (buss 405) och kanalen i Kalmars inre kärna.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Kalmar erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Köper du hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars öppet köp så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kalmar

Hörseltest hos Audika Kalmar

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver...

Hörapparater hos Audika Kalmar

Audika i Kalmar erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som ...

Batterier till hörapparater hos Audika Kalmar

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår we...

Hörseltest online hos Audika Kalmar

Karta - Södra Malmgatan 7, Kalmar

21:23 - 17 jan, 2020 skrev:

Ett hjärtligt tack till Charlotte för all den hjälp och framförallt den informationen som jag har fått. Eftersom min hörsel blivit sämre fick jag hjälp med förslag med nya hörapparater idag blev det Opn S1. vilken underbar känsla att höra och förstå pratet omkring mig. Ingen huvudvärk längre. Är tacksam för all forskning i ämnet Öron. MVH Ingrid.