Synundersökning hos Synsam Stockholm Globen i Johanneshov

Arenavägen 57, Johanneshov - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 17:00

Synundersökning

Våra optiker kontrollerar ditt öga

Har du känt att din syn inte är så bra som den borde vara? Besök en av våra optiker för en undersökning, så du får reda på ifall du har ett synfel. Vi hjälper i så fall dig vidare med synkorrigering, vilket kan göras med hjälp av glasögon och/eller linser.

Mer om undersökningen

Innan ditt besök kan det vara bra att kolla upp om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Det underlättar för vår optiker när de ska undersöka dina ögon. Undersökningen inleds med att ta reda på hur du själv uppfattar din syn och ögonhälsa. Sedan gör optiken flera olika mätningar för att undersöka om du har någon typ av synfel. Vid ett synfel kan optiken hjälpa till att korrigera det genom att ordinera glasögon och/eller linser med rätt styrka. Om något mer avvikande upptäcks under undersökningen skickar optikern en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till Synsam Stockholm Globen på Arenavägen 57 i Johanneshov för att boka en synundersökning!

Informationen uppdaterades 18 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Stockholm Globen

Välkommen till Synsam Stockholm Globen!

Du hittar vår välsorterade butik på Arenavägen 57 i Globen City. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Stockholm Globen har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Skaffa glasögon enkelt hos oss på Synsam Stockholm Globen

Hos oss kan du:

• hitta bågar från ett stort antal märken
  • hitta solglasögon, linsvätska samt olika tillbehör
  • hyra dina glasögon genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam Stockholm Globen - välkommen!

Informationen uppdaterades 18 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Stockholm Globen

Synundersökning hos Synsam Stockholm Globen i Johanneshov

Träffa en av våra legitimerade optiker på Synsam Stockholm Globen för en synundersökning. Våra optiker kontrollerar ditt öga Har du kä...

Skaffa glasögon hos Synsam Stockholm Globen i Johanneshov

Behöver du skaffa glasögon? Då kan du få hjälp hos oss på Synsam Stockholm Globen. Korrigera ditt synfel med glasögon Glasögon är en m...

Skaffa linser hos Synsam Stockholm Globen i Johanneshov

Ifall du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Stockholm Globen hjälper dig! ...

Karta - Arenavägen 57, Johanneshov