Hörapparater hos AudioNova Globen i Johanneshov

Arenavägen 27, Johanneshov - Visa på karta

Hörapparater

Hör du dåligt?

På AudioNova Globen erbjuder vi ett brett sortiment av hörhjälpmedel med den senaste tekniken. Första steget till utprovning av hörapparater är att göra ett hörseltest hos en av våra legitimerade audionomer. Baserat på resultatet samt dina önskemål och behov föreslår sedan audionomen olika hörapparater och modeller som passar just dig.

Många varianter på hörapparat

Hörapparater kan se ut på många olika sätt men det finns tre "huvudtyper":

• Bakom örat
  • I ytterörat
  • Inne i hörselgången

Olika hörapparater passar olika öron och hörselnedsättningar. På AudioNova Globen erbjuder vi ett stort urval av hörapparatmodeller i olika prisklasser.

Hjälpmedel till din hörapparat

Även med bra hörapparater kan det i vissa situationer vara svårt att uppfatta vad som sägs. Då kan du komplettera hörapparaten med produkter som hjälper dig att höra bra även vid dessa tillfällen.

Har du nedsatt hörsel och behöver kompletterande hörselprodukter i ditt arbete kan du få bidrag av Försäkringskassan för en arbetsplatsanpassning.

Välkommen till oss på AudioNova Globen för att få hjälp med hörapparater!

Informationen uppdaterades 06 augusti 2019 av Vården.se

Om AudioNova Globen

Välkommen till AudioNova Globen – Din Hörselspecialist!

AudioNova Globen är en hörselklinik som ligger på Arenavägen 27, precis vid Globen. Du tar dig enkelt hit med tunnelbana eller tvärbana till station Globen.

AudioNova är en av Sveriges största hörselkedjor och finns på flera platser i landet. Audionommottagningen vid Globen är en av många hörselkliniker som tillhör AudioNova.

Vad vi på AudioNova Globen kan hjälpa dig med

På AudioNova Globen hjälper våra erfarna audionomer dig med hörseltest och utprovning av hörapparater och hörselskydd. Du kan också få hjälp med service och justering av hörapparater, samt arbetsplatsanpassningar. Vi på AudioNova Globen vet att alla individer har unika förutsättningar, behov och önskemål, och därför gör vi alltid vårt yttersta för att hitta den bästa lösningen för just dig.

Du behöver ingen remiss för att komma till oss på AudioNova Globen!

Avtal inom vårdval primär hörselrehabilitering AudioNova Globen är en hörselklinik som är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att du som är över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen hos oss.

Hörseltest online på audionova.se

Hur står det till med din hörsel? På AudioNovas hemsida kan du göra ett hörseltest online. Under testet får du lyssna på några ljud och sedan besvara ett antal frågor. Testet tar bara några minuter och du får ditt resultat med en gång.

Få hjälp med din hörsel hos AudioNova Globen!

Informationen uppdaterades 06 augusti 2019 av Vården.se

Behandlingar hos AudioNova Globen

Hörseltest hos AudioNova Globen i Johanneshov

Har du problem med hörseln? Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och skapa social isolering. Många situationer i vardagen kan uppl...

Hörapparater hos AudioNova Globen i Johanneshov

Hör du dåligt? På AudioNova Globen erbjuder vi ett brett sortiment av hörhjälpmedel med den senaste tekniken. Första steget till utprovni...

Batterier till hörapparater hos AudioNova Globen i Johanneshov

Behöver du batterier till dina hörapparater? Vanliga batterier i dina hörapparater måste bytas ca en gång i veckan och uppladdningsbara h...

Arbetshjälpmedel hos AudioNova Globen i Johanneshov

Behöver du komplettera din hörapparat med hjälpmedel? Att inte kunna höra bra på jobbet skapar ofta känslan av utanförskap och kan hindra...

Hörselskydd hos AudioNova Globen i Johanneshov

Skydda din hörsel! Örat är ett känsligt organ och vi kan inte medvetet stänga av hörseln utan uppfattar alltid toner, ljud och buller. Fö...

Hörseltest online hos AudioNova Globen i Johanneshov

På vår hemsida www.audionova.se kan du göra ett hörseltest online. Hörseltestet kan hjälpa dig att få en första uppfattning om din hörförmåg...

Karta - Arenavägen 27, Johanneshov

19:15 - 28 dec, 2017

20:14 - 10 maj, 2017 skrev:

Väldigt bra bemötande.

21:21 - 06 jul, 2014 skrev:

Trevligt bemötande och mycket bra information, man kände sig väl omhändertagen. Rekommenderas varmt.

• Fråga ställd 11:49 06 jun 2019

Bor i Sörmland, Gnesta. Ok att boka tid hos er?

Hej!
    Du kan absolut boka tid hos oss. Fritt vårdval gäller.
    Om det blir på tal om hörapparater får du endast ta från Sörmlandsläns upphandlade hörapparats sortiment.
    Välkommen med en bokning
    Med vänlig hälsning
    Audionova Globen
    0848001204

• Fråga ställd 13:31 07 dec 2017

Hur lång tid tar det att få en hörselapparat?

Hej!
    Först får man komma på ett hörseltest och i samband med det diskuterar man med audionom vilken hörapparat som skulle passa. Sen beställs hörapparaten och du kallas på en utprovning, dessa får du låna ett tag för att se om det passar eller om du vill byta. Sist bokas ett återbesök där man beslutar om man vill ha hörapparaterna eller inte.

Från att du är här tills att du har dom på lån är det ca 3 veckor.

Med vänliga hälsningar
    AudioNova

• Fråga ställd 19:22 03 apr 2016

Bor i Västerås! jag betalar 700 kr / hörapparat. Vilka prislägen har ni på landstingets apparater och ert sortiment?

AudioNova Globen svarar:

Hej, I Stockholms Läns Landsting betalar man 600:- om man väljer ur Landstingets sortiment.