• 084 - 800 12 04

Hörapparater hos AudioNova Globen i Johanneshov

Arenavägen 27, Johanneshov - Visa på karta

Hörapparater

AudioNova Globen hjälper dig med hörapparater

På AudioNova har vi en egen metod för individuell utprovning av hörapparater. Den tar fasta på hur du hör just nu, dina behov samt önskemål.

Första steget till utprovning av hörapparater är ett hörseltest.

Olika typer av hörapparater

Hörapparater kan se ut på många olika sätt men i grunden finns det tre typer som kan sitta:

• Bakom örat
  • I ytterörat
  • Inne i hörselgången

Olika hörapparater passar olika öron och hörselnedsättningar. Tillsammans med audionomen kommer ni fram till vilken som passar dig bäst.

Våra produkter har den senaste tekniken för att ge garanterat bra ljudkvalité och anpassas individuellt för varje enskild person.

Hjälpmedel till din hörapparat

Även med bra hörapparater kan det i vissa situationer vara svårt att uppfatta vad som sägs. Då kan du komplettera dina hörapparater med produkter som hjälper dig att klara även dessa situationer.

Har du nedsatt hörsel och behöver kompletterande hörselprodukter i ditt arbete kan du få bidrag av Försäkringskassan för en arbetsplatsanpassning.

Välkommen till oss på AudioNova Globen!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Om AudioNova Globen

Välkommen till AudioNova - Din Hörselspecialist!

AudioNova är en rikttäckande kedja av audionommottagningar och vi är specialiserade på anpassning och försäljning av hörapparater, hörselprodukter och hörselskydd.

Du behöver ingen remiss för att komma till oss!

På AudioNova Globen kan våra erfarna audionomer hjälpa dig med hörselprov samt utprovning av hörapparater och hörselskydd. De kan också hjälpa till med arbetsplatsanpassningar för yrkesverksamma.

Fritt vårdval – Hörselmottagning

AudioNova Globen är auktoriserade av Stockholms läns landsting inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att personer över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen.

Vårdvalet ger patienten möjlighet att välja hörselprodukter inom landstingets sortiment eller fritt från vårt stora utbud av produkter med modern teknologi.

Kontakta oss för att boka tid!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos AudioNova Globen

Hörseltest hos AudioNova Globen i Johanneshov

Hör du dåligt? Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och skapa en social isolering. Många situationer i vardagen kan upplevas besvä...

Hörapparater hos AudioNova Globen i Johanneshov

AudioNova Globen hjälper dig med hörapparater På AudioNova har vi en egen metod för individuell utprovning av hörapparater. Den tar fasta...

Tinnitus hos AudioNova Globen i Johanneshov

AudioNova Globen hjälper dig som har tinnitus Tinnitus är ett symtom, inte en sjukdom, och kan beskrivas som ljud i öronen som inte kan u...

Batterier till hörapparater hos AudioNova Globen i Johanneshov

fr. 200 kr

AudioNova Globen erbjuder dig batterier till hörapparater Alla hörapparater är nuförtiden batteridrivna och drivs av specialbatterier. Vi...

Karta - Arenavägen 27, Johanneshov

19:15 - 28 dec, 2017

20:14 - 10 maj, 2017 skrev:

Väldigt bra bemötande.

21:21 - 06 jul, 2014 skrev:

Trevligt bemötande och mycket bra information, man kände sig väl omhändertagen. Rekommenderas varmt.

• Fråga ställd 13:31 07 dec 2017

Hur lång tid tar det att få en hörselapparat?

AudioNova Globen svarar:

Hej!
    Först får man komma på ett hörseltest och i samband med det diskuterar man med audionom vilken hörapparat som skulle passa. Sen beställs hörapparaten och du kallas på en utprovning, dessa får du låna ett tag för att se om det passar eller om du vill byta. Sist bokas ett återbesök där man beslutar om man vill ha hörapparaterna eller inte.

Från att du är här tills att du har dom på lån är det ca 3 veckor.

Med vänliga hälsningar
    AudioNova

• Fråga ställd 19:22 03 apr 2016

Bor i Västerås! jag betalar 700 kr / hörapparat. Vilka prislägen har ni på landstingets apparater och ert sortiment?

AudioNova Globen svarar:

Hej, I Stockholms Läns Landsting betalar man 600:- om man väljer ur Landstingets sortiment.