Logo AudioNova Globen

AudioNova Globen - Johanneshov, Stockholm

Hör du dåligt?

Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och skapa en social isolering. Många situationer i vardagen kan upplevas besvärliga såsom samtal med de närmaste, möten, telefonsamtal, lyssna på musik och TV-tittande.

Om du upplever att du har problem med din hörsel kan du kontakta oss på AudioNova Globen för att boka ett hörseltest. Ett hörseltest är enkelt och helt smärtfritt att genomföra.

Du kan göra ett enklare hörseltest online på vår hemsida.

På AudioNova Globen hjälper vi dig!

Genom ett hörselprov mäter audionomen vilka toner du kan uppfatta, och på så sätt kan vi se om du har ett hörselproblem eller en hörselskada. När hörseltestet är klart går audionomen igenom resultatet med dig och tillsammans diskuterar ni fram vilka åtgärder som kan vara aktuella för dig. Målet är att hitta den bästa lösningen på dina hörselproblem så att din livskvalité förbättras.

Vi erbjuder ett brett sortiment av hörapparater och hörseltekniska produkter som vi anpassar efter dina behov.

Varmt välkommen att kontakta oss på AudioNova Globen!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Arenavägen 27, Johanneshov - Visa på karta

Om AudioNova Globen

Välkommen till AudioNova - Din Hörselspecialist!

AudioNova är en rikttäckande kedja av audionommottagningar och vi är specialiserade på anpassning och försäljning av hörapparater, hörselprodukter och hörselskydd.

Du behöver ingen remiss för att komma till oss!

På AudioNova Globen kan våra erfarna audionomer hjälpa dig med hörselprov samt utprovning av hörapparater och hörselskydd. De kan också hjälpa till med arbetsplatsanpassningar för yrkesverksamma.

Fritt vårdval – Hörselmottagning

AudioNova Globen är auktoriserade av Stockholms läns landsting inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att personer över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen.

Vårdvalet ger patienten möjlighet att välja hörselprodukter inom landstingets sortiment eller fritt från vårt stora utbud av produkter med modern teknologi.

Kontakta oss för att boka tid!

Övriga behandlingar hos AudioNova Globen

• Hörapparater

AudioNova Globen hjälper dig med hörapparater På AudioNova har vi en egen metod för individuell utprovning av hörapparater. Den tar fasta... Läs mer

• Tinnitus

AudioNova Globen hjälper dig som har tinnitus Tinnitus är ett symtom, inte en sjukdom, och kan beskrivas som ljud i öronen som inte kan u... Läs mer

• Batterier till hörapparater

fr. 200 kr

AudioNova Globen erbjuder dig batterier till hörapparater Alla hörapparater är nuförtiden batteridrivna och drivs av specialbatterier. Vi... Läs mer

Karta - Arenavägen 27, Johanneshov

• 19:15 - 28 dec, 2017

• 20:14 - 10 maj, 2017 skrev:

Väldigt bra bemötande.

• 21:21 - 06 jul, 2014 skrev:

Trevligt bemötande och mycket bra information, man kände sig väl omhändertagen. Rekommenderas varmt.