1/2

Ådrakliniken

Carlandersparken 5, Göteborg

Ådrakliniken

Välkommen till oss på Ådrakliniken!

Ådrakliniken ligger i nyrenoverade lokaler i Carlanderska sjukhuset i Göteborg. Vi är en fristående mottagning, men har ett tätt samarbete med de andra vårdenheterna på sjukhuset.

Det här kan vi hjälpa dig med

På Ådrakliniken arbetar vi främst med undersökningar och behandlingar av åderbråck och ådernät. Vi använder oss av moderna behandlingstekniker och klinikens läkare är specialiserade inom kärlkirurgi. Du kan också få hjälp med bukaortascreening.

Bedömning och behandling av åderbråck

Vid undersökning av åderbråck utgår vi på Ådrakliniken från en CEAP-skala. Den är utformad för att bedöma hur allvarliga besvären är. Utifrån den kan vår specialist inom kärlkirurgi bedöma vilken behandling som passar just dig bäst. Vi är de enda i Göteborg som behandlar med radriofrekvens och laserljus - behandlingar som innebär att man slipper narkos och kan gå hem samma dag.

Patienten i fokus

Hos oss står patienten i fokus. Utifrån våra undersökningar anpassar vi behandlingen för dig som patient. Det är också viktigt för oss på Ådrakliniken att återkoppla. Därför bokar vi alltid in ett återbesök cirka tre månader efter behandling.

Varmt välkommen att boka in ett besök hos oss på Ådrakliniken!

Informationen uppdaterades 16:53 - 13 nov, 2018

Bukaortascreening hos Ådrakliniken i Göteborg

Pris: 900 kr

På Ådrakliniken erbjuder vi bukaortascreening. En bukaortascreening genomförs för att säkerställa att det inte finns bråck eller aneurysm på stora kroppspulsådern i magen.

Vad är pulsåderbråck?

Med åldern försvagas pulsåderväggen och då kan ett bråck eller en aneurysm uppstå på stora kroppspulsådern i magen. Trycket gör att pulsådern vidgas, och när kärlväggen försvagas finns det en risk för att stora kroppspulsådern brister. Detta är ett akut tillstånd som kan ha dödlig utgång.

Bukaortascreening

På Ådrakliniken utför vi bukaortascreening för att upptäcka eventuella avvikelser som kan behöva behandling. Undersökningen genomförs med ultraljud, går fort och är helt smärtfri. Vanligtvis är det mycket enkelt att ställa en diagnos.

Idag rekommenderas män över 65 år att regelbundet genomgå en kontroll, då de har en förhöjd risk att drabbas av pulsåderbråck, men även kvinnor och män under 65 år är välkomna till oss.

Tveka inte att kontakta oss på Ådrakliniken för att boka in en bukaortascreening!

Bedömning av åderbråck
hos Ådrakliniken i Göteborg

Åderbråck och ådernät kan skapa obehag, vara missklädande och i vissa fall väldigt smärtsamt. På Ådrakliniken erbjuder vi bedömning och diag...

Pris: 300 kr

Behandling av åderbråck
hos Ådrakliniken i Göteborg

Åderbråck beror på att klaffarna i benens vener inte fungerar som de ska. Det gör att venerna utvidgas och då syns ådrorna som utbuktningar ...

Behandling av ådernät
hos Ådrakliniken i Göteborg

Ådernät är små, tunna blodkärl som syns på huden. Till skillnad från åderbråck putar de inte ut. Ibland kallas de för kärlspindlar, då de ha...