1/2

Ådrakliniken

Carlandersparken 5, Göteborg

Ådrakliniken

Välkommen till oss på Ådrakliniken!

Ådrakliniken ligger i nyrenoverade lokaler i Carlanderska sjukhuset i Göteborg. Vi är en fristående mottagning, men har ett tätt samarbete med de andra vårdenheterna på sjukhuset.

Det här kan vi hjälpa dig med

På Ådrakliniken arbetar vi främst med undersökningar och behandlingar av åderbråck och ådernät. Vi använder oss av moderna behandlingstekniker och klinikens läkare är specialiserade inom kärlkirurgi. Du kan också få hjälp med bukaortascreening.

Bedömning och behandling av åderbråck

Vid undersökning av åderbråck utgår vi på Ådrakliniken från en CEAP-skala. Den är utformad för att bedöma hur allvarliga besvären är. Utifrån den kan vår specialist inom kärlkirurgi bedöma vilken behandling som passar just dig bäst. Vi är de enda i Göteborg som behandlar med radriofrekvens och laserljus - behandlingar som innebär att man slipper narkos och kan gå hem samma dag.

Patienten i fokus

Hos oss står patienten i fokus. Utifrån våra undersökningar anpassar vi behandlingen för dig som patient. Det är också viktigt för oss på Ådrakliniken att återkoppla. Därför bokar vi alltid in ett återbesök cirka tre månader efter behandling.

Varmt välkommen att boka in ett besök hos oss på Ådrakliniken!

Informationen uppdaterades 16:53 - 13 nov, 2018

Behandling av ådernät hos Ådrakliniken i Göteborg

Ådernät är små, tunna blodkärl som syns på huden. Till skillnad från åderbråck putar de inte ut. Ibland kallas de för kärlspindlar, då de har en spindelliknande form. Ådernät är ofarliga men kan upplevas som missprydande.

Varför får man ådernät?

Orsakerna till ådernät varierar. Det kan röra sig om ärftliga faktorer men kan också bero på övervikt, graviditet, hormonförändringar och i vissa fall åderbråck. Skulle ådernäten bero på åderbråck är det viktigt att först behandla åderbråcken. Därför gör vi på Ådrakliniken alltid en undersökning med ultraljud innan behandling av ådernät.

Hur går behandlingen till?

På Ådrakliniken behandlar vi ådernät med ett kärlirriterande medel. Medlet injiceras i ådern med en mycket tunn nål. På så vis skrumpnar kärlet och försvinner.

Kontakta oss på Ådrakliniken för en första konsultation och hjälp med behandling!

Bedömning av åderbråck
hos Ådrakliniken i Göteborg

Åderbråck och ådernät kan skapa obehag, vara missklädande och i vissa fall väldigt smärtsamt. På Ådrakliniken erbjuder vi bedömning och diag...

Pris: 300 kr

Behandling av åderbråck
hos Ådrakliniken i Göteborg

Åderbråck beror på att klaffarna i benens vener inte fungerar som de ska. Det gör att venerna utvidgas och då syns ådrorna som utbuktningar ...

Bukaortascreening
hos Ådrakliniken i Göteborg

På Ådrakliniken erbjuder vi bukaortascreening. En bukaortascreening genomförs för att säkerställa att det inte finns bråck eller aneurysm på...

Pris: 900 kr