1/2

Ådrakliniken

Carlandersparken 5, Göteborg

Ådrakliniken

Boka behandling

Välkommen till oss på Ådrakliniken!

Ådrakliniken ligger i nyrenoverade lokaler i Carlanderska sjukhuset i Göteborg. Vi är en fristående mottagning, men har ett tätt samarbete med de andra vårdenheterna på sjukhuset.

Det här kan vi hjälpa dig med

På Ådrakliniken arbetar vi främst med undersökningar och behandlingar av åderbråck och ådernät. Vi använder oss av moderna behandlingstekniker och klinikens läkare är specialiserade inom kärlkirurgi. Du kan också få hjälp med bukaortascreening.

Bedömning och behandling av åderbråck

Vid undersökning av åderbråck utgår vi på Ådrakliniken från en CEAP-skala. Den är utformad för att bedöma hur allvarliga besvären är. Utifrån den kan vår specialist inom kärlkirurgi bedöma vilken behandling som passar just dig bäst. Vi är de enda i Göteborg som behandlar med radriofrekvens och laserljus - behandlingar som innebär att man slipper narkos och kan gå hem samma dag.

Patienten i fokus

Hos oss står patienten i fokus. Utifrån våra undersökningar anpassar vi behandlingen för dig som patient. Det är också viktigt för oss på Ådrakliniken att återkoppla. Därför bokar vi alltid in ett återbesök cirka tre månader efter behandling.

Varmt välkommen att boka in ett besök hos oss på Ådrakliniken!

Informationen uppdaterades 16:53 - 13 nov, 2018

Behandling av åderbråck hos Ådrakliniken i Göteborg

Åderbråck beror på att klaffarna i benens vener inte fungerar som de ska. Det gör att venerna utvidgas och då syns ådrorna som utbuktningar på huden.

Behöver jag göra något åt mina åderbråck?

Åderbråck är relativt ofarligt men kan skapa stort obehag. Benet kan kännas tungt, du kan få stickningar, det kan göra ont och benet kan svullna. Går svullnaden inte ner kan det få komplikationer och då är det viktigt att behandla åderbråcken.

Många känner sig också obekväma med sina åderbråck utifrån ett estetiskt perspektiv. Oavsett om du vill göra något åt dina åderbråck på grund av smärta och obehagskänslor, eller för att du helt enkelt tycker att de är missklädsamma, så hjälper vi på Ådrakliniken dig att hitta rätt behandling.

Behandling av åderbråck

Vi på Ådrakliniken använder vi oss av två olika metoder för att behandla åderbråck: RF (radiofrekvens) och laserljus. Vid båda metoderna stängs åderbråcket genom att kärlets insida värms upp. Metoden kallas endovenous treatment.

Vid mindre besvär använder vi oss av den så kallade virknålstekniken. Du får då lokalbedövning och vi plockar ut de synliga venerna med hjälp av små nålar. Efteråt har du små prickar på huden men dessa försvinner efter några månader och behandlingen lämnar inga ärr.

Kontakta oss på Ådrakliniken för hjälp med att hitta rätt behandling!

Bedömning av åderbråck
hos Ådrakliniken i Göteborg

Åderbråck och ådernät kan skapa obehag, vara missklädande och i vissa fall väldigt smärtsamt. På Ådrakliniken erbjuder vi bedömning och diag...

Pris: 300 kr

Behandling av ådernät
hos Ådrakliniken i Göteborg

Ådernät är små, tunna blodkärl som syns på huden. Till skillnad från åderbråck putar de inte ut. Ibland kallas de för kärlspindlar, då de ha...

Bukaortascreening
hos Ådrakliniken i Göteborg

På Ådrakliniken erbjuder vi bukaortascreening. En bukaortascreening genomförs för att säkerställa att det inte finns bråck eller aneurysm på...

Pris: 900 kr