Artros hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken i Göteborg

Carlandersplatsen, Göteborg - Visa på karta

Artros

Artros är en mycket vanlig ledsjukdom som kan ge stora problem med smärta och stelhet. Hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken kan du få hjälp med utredning och behandling.

Vad är artros?

Artros är en sjukdom som påverkar brosket i lederna. Det är en vävnad som hjälper lederna att glida smidigt mot varandra och vid sjukdomen uppstår en obalans i broskets beståndsdelar, vilket gör att brosket sakta bryts ner. Det kan ge olika symtom, som till exempel ledvärk, stelhet och svullnad.

Behandling av artros

Artros är en kronisk sjukdom och går inte att bota, men kan lindras och behandlas på olika sätt. I första hand handlar det om träning, som skyddar lederna, och att lära sig mer om sjukdomen. Men vid långt gången artros kan en operation vara aktuell. Då ersätts den skadade leden med en ny, konstgjord led.

Välkommen att kontakta oss på Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken för mer information!

Informationen uppdaterades 28 juni 2019 av Vården.se

Om Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken

Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken är en specialistmottagning med inriktning mot allmänortopedi och proteskirurgi för knä och höft samt allmänkirurgi och endokrinkirurgi.

Vi har offentliga avtal och samarbete med ett flertal regioner. Om du har stått i kö för en ortopedisk bedömning/behandling i Västra Götaland i 90 dagar kan du söka hit som vårdgarantipatient, med möjlighet att välja Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken som vårdgivare. Via vårt avtal med Region Skåne kan avrop även göras på riksavtalet. Avtalen omfattar emellertid inte rygg.

Ansvariga ortopeder:

Björn Edshage Lars Regnér

För dig som vill bli patient hos oss

För att du skall kunna bli patient hos oss krävs att du får en remiss skickad till ditt landstings ortopedmottagning och då får du en remissbekräftelse hemskickad till dig.

Därefter måste du kontakta Valfrihetskansliet på tel 020-44 55 55 och be om en betalningsförbindelse för bedömning/behandling hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken via åberopat avtal.

Vårdslussen skickar då en betalningsförbindelse hem till dig som du sedan vidarebefordrar till oss via brev, fax eller mail. När betalningsförbindelsen är registrerad hos oss kontaktar vi dig för vidare handläggning.

Det är bra om du bifogar ett brev med dina kontaktuppgifter och eventuellt tidigare undersökningar eller behandlingar så att vi kan beställa dessa till Ditt besök.

Varmt välkommen!

Om Carlanderska - möjligheternas sjukhus

Vi har närmare 150 specialistläkare knutna till oss; alla med gedigen erfarenhet och med en bredd som ger oss möjlighet att upprätthålla vår ambition om det kompletta sjukhuset med väl fungerande vårdkedjor under ett och samma tak.

Informationen uppdaterades 28 juni 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken

Ortopedspecialist hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken i Göteborg

Vi har lång erfarenhet av att behandla besvär i den så kallade rörelseapparaten - armar, axlar, rygg, ben och fot. Kanske har du en idro...

Artros hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken i Göteborg

Nageltrång hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken i Göteborg

Har du stora problem med nageltrång? Då kan vi på Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken hjälpa dig med undersökning och operation. Vad...

Hemorrojder hos Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken i Göteborg

På Carlanderska Kirurg- och Ortopedkliniken kan vi hjälpa till med operation av olika anala sjukdomar, som till exempel hemorrojder. Vad ...

Karta - Carlandersplatsen, Göteborg

16:07 - 20 sep, 2018 skrev:

Jan 2018 fick jag ett nytt knä inopererat av Dc Reza, nu i sept gjorde jag en alpvandring 14 mil på 7 dagar upp och ned för bergen
och det gick hur bra som helst. Tack för en mycket lyckad operation med ett fantastiskt resultat och jag klarade mitt mål att kunna vandra igen.

11:24 - 06 mar, 2018 skrev:

Jag är nu lycklig ägare till en fot utan smärtor..Väntar ivrigt på nr 2.
Jag är imponerad av det skickliga arbete dr Edshage utförde..
Men frågan är, om inte det hjärtliga bemötande jag fick av samtliga i personalen, imponerade mest.
😃

18:29 - 15 dec, 2017