Synundersökning hos Synsam Jönköping Asecs

fr. 199 kr

Kompanigatan 16, Jönköping - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 17:00

Synundersökning

Besväras du av trötta ögon och återkommande huvudvärk, eller upplever du problem med synen? Då är du välkommen att boka tid för en synundersökning hos optikerna på Synsam Jönköping Asecs!

Varför ska jag undersöka min syn?

Att inte se ordentligt kan ge många symtom och vara mycket störande. Därför är det viktigt att du genomgår en synundersökning om du upplever problem, så att du kan få den hjälp du behöver. Har du behov av någon typ av synkorrigering kan vi på Synsam naturligtvis hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går en synundersökning till

Undersökningen inleds med att vi ställer frågor kring hur du själv upplever din syn och ögonhälsa, och om det finns någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar som du vet om. Därefter gör vi flera olika mätningar för att konstatera om du har något synfel, och om det behövs hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle hitta något annat som är avvikande skickar våra optiker en remiss till ögonläkare, för mer djupgående undersökning av din ögonhälsa.

Boka din synundersökning hos Synsam Jönköping Asecs redan idag!

Informationen uppdaterades 12 oktober 2020 av Vården.se

Om Synsam Jönköping Asecs

Varmt välkommen till Synsam Jönköping Asecs!

På Kompanigatan 16 på Asecs hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos oss

Våra optiker på Synsam Jönköping Asecs är legitimerade och erfarna, så du kan känna dig trygg hos oss när du vill undersöka din syn. Det kan vara aktuellt om du upplever någon/några av dessa situationer, där du:

• Ofta har trötta ögon
  • Vill skaffa glasögon och/eller linser

För oss är det viktigt att vi hjälper dig utifrån dina förutsättningar och behov. Alla är välkomna, unga som gamla!

Synsam Jönköping Asecs hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos Synsam finns alltid ett stort utbud av glasögonbågar, från välkända märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt par för just dig. Vill du inte köpa dina glasögon erbjuder vi möjligheten att hyra dem istället, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Hos oss finns naturligtvis också solglasögon, linsvätska och många andra tillbehör.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Jönköping Asecs!

Informationen uppdaterades 12 oktober 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Jönköping Asecs

Synundersökning hos Synsam Jönköping Asecs

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen (glasögon): 449 kr, vuxen (linser): fr. 549 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Skaffa glasögon hos Synsam Jönköping Asecs

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen: 449 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Vi hjälper dig att skaffa nya glasögon. Välkommen till Synsam Jönköping Asecs! Ditt synfel kan korrigeras med hjälp av glasögon Upplev...

Skaffa linser hos Synsam Jönköping Asecs

fr. 549 kr För dig som redan har linser: 549 kr, för dig som aldrig haft linser: 899 kr.

Vi på Synsam Jönköping Asecs kan hjälpa dig som vill skaffa linser. Det kan vara ett bra alternativ om du har synfel men inte kan eller vill...

Karta - Kompanigatan 16, Jönköping