Synundersökning hos Synsam Jönköping Väster

Västra Storgatan 1, Jönköping - Visa på karta

Synundersökning

Våra optiker kontrollerar ditt öga

Har du känt att din syn inte är så bra som den borde vara? Besök en av våra optiker för en undersökning, så du får reda på ifall du har ett synfel. Vi hjälper i så fall dig vidare med synkorrigering, vilket kan göras med hjälp av glasögon och/eller linser.

Mer om undersökningen

Innan ditt besök kan det vara bra att kolla upp om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Det underlättar för vår optiker när de ska undersöka dina ögon. Undersökningen inleds med att ta reda på hur du själv uppfattar din syn och ögonhälsa. Sedan gör optiken flera olika mätningar för att undersöka om du har någon typ av synfel. Vid ett synfel kan optiken hjälpa till att korrigera det genom att ordinera glasögon och/eller linser med rätt styrka. Om något mer avvikande upptäcks under undersökningen skickar optikern en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till Synsam Jönköping Väster på Västra Storgatan 1 för att boka en synundersökning!

Informationen uppdaterades 24 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Jönköping Väster

Välkommen till Synsam Jönköping Väster!

I vår välsorterade butik på Västra Storgatan 1 i Jönköping kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Jönköping Väster har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Jönköping Väster hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam Jönköping Väster - välkommen!

Informationen uppdaterades 24 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Jönköping Väster

Synundersökning hos Synsam Jönköping Väster

Träffa en av våra legitimerade optiker på Synsam Jönköping Väster för en synundersökning. Våra optiker kontrollerar ditt öga Har du kä...

Skaffa glasögon hos Synsam Jönköping Väster

Funderar du på om du behöver glasögon? Välkommen till oss på Synsam Jönköping Väster! Glasögon är till för att korrigera ditt synfel H...

Skaffa linser hos Synsam Jönköping Väster

Har du funderat på att skaffa linser? Det kan vara ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Hos Synsam Jönköping Väster hjälper vi...

Karta - Västra Storgatan 1, Jönköping