Åderbråck hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Barnarpsgatan 19, Jönköping - Visa på karta

Åderbråck

Vad är åderbråck?

Åderbråck kallas det när man får vidgade och mer synliga blodådror på benen. Åderbråcken känns igen som knöliga, blåaktiga upphöjningar. Förutom de synliga ådrorna kan du också få andra symtom, som till exempel svullnad i benet, ömhet, tyngdkänsla eller irriterad hud kring åderbråcket.

Varför får man åderbråck?

Åderbråck uppstår för att klaffarna som finns i benens blodådror inte fungerar som de ska. Då ökar trycket i ådrorna, vilket leder till att de utvidgar sig och blir mer synliga. Det finns flera saker som kan påverka om du får åderbråck, till exempel hormoner, gener eller graviditet.

Behandling av åderbråck hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Det finns flera metoder för att behandla åderbråck, till exempel laserbehandling, skumbehandling eller virknålsteknik. Vilken metod som är lämplig för dig beror på hur just dina besvär ser ut, och vi gör alltid en individuell bedömning innan vi påbörjar någon behandling.

Varmt välkommen till Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Om Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

4,9

Från och med hösten 2019 bedriver Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center verksamhet även i Jönköping. Välkommen till vår klinik på Barnarpsgatan 19 där vi erbjuder undersökning och behandling av åderbråck, ådernät och ytliga ådror på händer och dekolletage!

Individanpassad vård

Precis som på våra övriga kliniker, kan du hos oss i Jönköping förvänta dig förstklassig vård av samma specialiserade kirurgteam. Här utgår vi från dig och den situation du befinner dig i när du kommer till oss, så att du ska få den vård och de resultat just du behöver.

Varmt välkommen till Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Jönköping!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråck hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping kan du få hjälp om du besväras av åderbråck. Vad är åderbråck? Åderbråck ...

Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Ungefär tre av tio personer drabbas av åderbråck av något slag, och det förekommer både bland män och kvinnor. Orsakerna bakom kan till exem...

Behandling av ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Röda eller blåaktiga, tunna, spindelliknande blodkärl i hudens yttersta lager kallas ådernät, och är, kanske till mångas förvåning, inte all...

Ytliga ådror på händer och dekolletage hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Förutom behandling av åderbråck och ådernät erbjuder vi även behandling av ytliga ådror på händer och dekolletage. Hur går en behandling ...

Stefan Nydahl

Leg läkare, kärlkirurg

Karta - Barnarpsgatan 19, Jönköping

4,9

13:12 - 13 mar, 2020 skrev:

Bemötandet var toppenbra av all personal som jag mötte.

15:14 - 10 feb, 2020 skrev:

Saknade att det skickades med material om det blödde igenom.

16:36 - 28 jan, 2020 skrev:

Fint bemötande och bra resultat på min behandling!