Behandling av ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Barnarpsgatan 19, Jönköping - Visa på karta

Behandling av ådernät

Röda eller blåaktiga, tunna, spindelliknande blodkärl i hudens yttersta lager kallas ådernät, och är, kanske till mångas förvåning, inte alls samma sak som åderbråck. Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center kan hjälpa dig som besväras av ådernät!

Behandling av ådernät

Ådernät är vanligt förekommande bland befolkningen och kan uppstå hos både män och kvinnor. Det är helt ofarligt men många upplever det kosmetiskt störande och vill därför behandla dessa synliga ådernät. Vi använder oss av en metod där man injicerar det kärlretande medlet Aethoxysclerol i ådernätet. Blodkärlen förstörs då och bleknar bort.

Varför uppstår ådernät?

Det finns flertalet orsaker bakom uppkomsten av ådernät. Det kan till exempel uppstå av hormonförändringar, åldrande, övervikt eller i samband med graviditet. Det kan även vara ett åderbråck som ligger bakom, och i detta fall bör åderbråcket åtgärdas först för att få bättre resultat och minska riskerna för återfall.

Kontakta gärna oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Jönköping om du vill veta mer eller boka tid!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Om Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

4,9

Från och med hösten 2019 bedriver Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center verksamhet även i Jönköping. Välkommen till vår klinik på Barnarpsgatan 19 där vi erbjuder undersökning och behandling av åderbråck, ådernät och ytliga ådror på händer och dekolletage!

Individanpassad vård

Precis som på våra övriga kliniker, kan du hos oss i Jönköping förvänta dig förstklassig vård av samma specialiserade kirurgteam. Här utgår vi från dig och den situation du befinner dig i när du kommer till oss, så att du ska få den vård och de resultat just du behöver.

Varmt välkommen till Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Jönköping!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråck hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping kan du få hjälp om du besväras av åderbråck. Vad är åderbråck? Åderbråck ...

Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Ungefär tre av tio personer drabbas av åderbråck av något slag, och det förekommer både bland män och kvinnor. Orsakerna bakom kan till exem...

Ytliga ådror på händer och dekolletage hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Förutom behandling av åderbråck och ådernät erbjuder vi även behandling av ytliga ådror på händer och dekolletage. Hur går en behandling ...

Stefan Nydahl

Leg läkare, kärlkirurg

Karta - Barnarpsgatan 19, Jönköping

4,9

13:12 - 13 mar, 2020 skrev:

Bemötandet var toppenbra av all personal som jag mötte.

15:14 - 10 feb, 2020 skrev:

Saknade att det skickades med material om det blödde igenom.

16:36 - 28 jan, 2020 skrev:

Fint bemötande och bra resultat på min behandling!