Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Barnarpsgatan 19, Jönköping - Visa på karta

Åderbråcksoperation

Ungefär tre av tio personer drabbas av åderbråck av något slag, och det förekommer både bland män och kvinnor. Orsakerna bakom kan till exempel vara ett stillasittande eller stillastående arbete, men det kan även bero på arv.

Hur uppstår åderbråck?

När klaffarna i benens vener glidit isär kan dessa inte transportera blod tillbaka till hjärtat som de ska. Blodet stannar då kvar i benen, bildar tryck och vidgar venerna. Åderbråck behöver inte alltid ge symptom, men vissa kan till exempel uppleva dragningar, svullnad och klåda. I riktigt svåra fall av obehandlat åderbråck kan missfärgning, eksem och till och med bensår uppstå.

Våra behandlingar

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center erbjuder tre olika typer av åderbråcksbehandling: laserbehandling, skumbehandling och behandling med minimal invasiv virknålsteknik. I vissa fall kan även en kombination av dessa användas för att uppnå bästa resultat.

Välkommen att kontakta Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Jönköping för mer information eller tidsbokning!

Informationen uppdaterades 20 januari 2020 av Vården.se

Om Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

4,9

Från och med hösten 2019 bedriver Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center verksamhet även i Jönköping. Välkommen till vår klinik på Barnarpsgatan 19 där vi erbjuder undersökning och behandling av åderbråck, ådernät och ytliga ådror på händer och dekolletage!

Individanpassad vård

Precis som på våra övriga kliniker, kan du hos oss i Jönköping förvänta dig förstklassig vård av samma specialiserade kirurgteam. Här utgår vi från dig och den situation du befinner dig i när du kommer till oss, så att du ska få den vård och de resultat just du behöver.

Varmt välkommen till Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Jönköping!

Informationen uppdaterades 20 januari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Behandling av ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Röda eller blåaktiga, tunna, spindelliknande blodkärl i hudens yttersta lager kallas ådernät, och är, kanske till mångas förvåning, inte all...

Ytliga ådror på händer och dekolletage hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Jönköping

Förutom behandling av åderbråck och ådernät erbjuder vi även behandling av ytliga ådror på händer och dekolletage. Hur går en behandling ...

Karta - Barnarpsgatan 19, Jönköping

4,9

13:12 - 13 mar, 2020 skrev:

Bemötandet var toppenbra av all personal som jag mötte.

15:14 - 10 feb, 2020 skrev:

Saknade att det skickades med material om det blödde igenom.

16:36 - 28 jan, 2020 skrev:

Fint bemötande och bra resultat på min behandling!