• 036-711 711

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Jeff Sultan i 553 21

*3 658 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Borgmästargränd 1 D - Visa på karta

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Om Tandläkare Jeff Sultan

Välkommen!
Vi är ett team som hjälper dig med allt inom tandvård. Vi står för högkvalitativ tandvård och professionellt omhändertagande i en lugn och omtänksam miljö. Det är du som patient som är med och utformar den behandlingsplan som passar dina behov.
Kliniken är centralt belägen på Borgmästargränd 1D i Jönköping. I närheten finns flera busshållplatser och parkeringsmöjligheter. Telefon: 036-711711

Behandlingar hos Tandläkare Jeff Sultan

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Jeff Sultan i 553 21

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
775 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Jeff Sultan i 553 21

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
950 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Jeff Sultan i 553 21

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 680 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Jeff Sultan i 553 21

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 420 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Jeff Sultan i 553 21

*3 658 kr

Krona på enstaka tand hos Tandläkare Jeff Sultan i 553 21

• - Krona med metall och porslin: Helkeramisk krona: Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 595 kr

Karta - Borgmästargränd 1 D

17:49 - 19 okt, 2018

20:48 - 13 sep, 2015

16:54 - 30 aug, 2015 skrev:

Mycket bra tandvård för tandvårdsrädsla. Kunniga,proffsiga och framförallt så finns tiden att dom lyssnar på patienten vilket är viktigt när man är rädd.Jag känner mig väldigt trygg där.
Kanontandläkare och sköterskor