Logo Folktandvården Viksjö

Folktandvården Viksjö - Järfälla

Alla människor har olika grundfärg på sina tänder. Den kan vara mer eller mindre vit och skifta i gult, brunt, blått eller grått. En rätt genomförd tandblekning kan ge dig vitare tänder.

Folktandvården Viksjö kan du bleka dina tänder på ett säkert sätt

Innan en tandblekning gör vi en bedömning av dina tänder och mun för att försäkra oss om att dina tänder är i gott skick så att risken för fläckar, skador på tandköttet och svåra ilningar minskar.

Före tandblekningen måste du ta ta bort eventuella beläggningar, tandsten och åtgärda eventuella hål. Om du har många fyllningar eller annat som skulle kunna innebära risker, kan tandläkaren även behöva göra en inledande undersökning och du får då ett kostnadsförslag att ta ställning till.

För att bleka tänderna måste du vara över 18 år och inte vara gravid eller amma, enligt Läkemedelsverkets regler.

Hemmatandblekning via Folktandvården Viksjö

För att bleka tänderna hemma måste vi först tillverka en personligt utformad skena i mjukplast. Sedan ger vi dig noggranna anvisningar om hur du enkelt bleker tänderna hemma, antingen på dagen eller natten.

I plastskenan läggs en blekgel innan du fäster skenan på tänderna. Behandlingen ska upprepas dagligen under 3-8 tillfällen och du bör använda en tandkräm med fluor.

Tandblekning innebär oftast tre besök hos tandvården och då ingår även en efterkontroll där tandläkaren eller tandhygienisten undersöker tänder och tandkött.

Efter tandblekningen

För att resultatet ska hålla i sig längre är det viktigt att ta hand om tänderna och den närmsta tiden efter blekningen ska du undvika tobak, kaffe, te, vin och annat som kan missfärga tänderna. Blekningen kan göra att tänderna blir extra känsliga för värme och kyla, men det går oftast över efter ett par dagar.

Alternativ till tandblekning - professionell tandrengöring

Om du har missfärgningar på dina tänder kan det ibland räcka med att tandhygienisten gör en professionell tandrengöring och putsar dina tänder för att du ska få vitare tänder.

Varmt välkommen till Folktandvården Viksjö!

Informationen uppdaterades 13 januari 2017 av Vården.se

fr. 1 500 kr

per käke

Visa telefonnummer

Viksjöplan 47, Järfälla - Visa på karta

• Måndag - Tisdag 07:30 - 19:00
  • Onsdag - Fredag 07:30 - 17:00

Om Folktandvården Viksjö

Vi på Folktandvården Viksjö i Järfälla kan hjälpa dig med allt som rör dina tänder och munhälsa. Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor hjälper barnoch vuxna med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Vi kan erbjuda nya kunder tid med en gång.

Tandvård hos Folktandvården Viksjö

Vi erbjuder bland annat regelbundna undersökningar, förebyggande tandvård, akuttandvård och estetisk tandvård såsom tandblekning, lagningar, kronor/broar och implantat. Hos oss kan du som är vuxen också få Frisktandvård, tandvård till fast pris.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Varmt välkommen till Folktandvården Viksjö i Järfälla!

Övriga behandlingar hos Folktandvården Viksjö

• Sista minuten-bokning

fr. 300 kr

Hos Folktandvården Viksjö erbjuder vi vuxna patienter sista minuten-tider hos tandläkare och tandhygienist. Sista minuten-tider är tandvårds... Läs mer

• Tandläkarundersökning

825 kr

Vid en tandläkarundersökning hos oss på Folktandvården Viksjö kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att undersöka om du har h... Läs mer

• Tandhygienistbehandling

600 kr

Hos Folktandvården Viksjö erbjuder vi professionell tandrengöring, hjälp att ta bort tandsten och missfärgningar, samt polering av dina tänd... Läs mer

• Frisktandvård

fr. 50 kr per månad

Vill du ha friska och starka tänder utan dyra överraskningar? Genom att välja Frisktandvård hos oss på Folktandvården får du tandvården du b... Läs mer

• Tandimplantat

Om du har förlorat en eller flera tänder kan du behöva få nya, konstgjorda tänder som ersättning. Vad är tandimplantat? Ett implantat... Läs mer

Karta - Viksjöplan 47, Järfälla