Akupunktur hos Helsingborgs Barnmorskemottagning

Nedre Nytorgsgatan 13, vån 5, Helsingborg - Visa på karta

Akupunktur

Vad är akupunktur?

Akupunktur är en form av smärtlindring där en person får nålar applicera på specifika punkter på kroppen där sjukdom, smärta eller ohälsa föreligger. Vid problem beskrivs energiflödet som störd. Akupunktur återställer dessa besvär då balansen och ett lagom flöde av energin uppnås.

Gör akupunktur ont?

Givetvis är detta individuellt. De allra flesta tycker inte att akupunktur är smärtsamt, dock kan ett visst obehag upplevas när nålen går genom huden.

Ger akupunktur några biverkningar?

Vid rätt utförd akupunktur förekommer få biverkningar då det är en mycket säker behandlingsform.

Vissa personer kan dock uppleva viss trötthet under och efter behandling, medan andra får känslan av ökad energi. Även en känsla av bortdomnande samt ömhet kan förekomma där nålen suttit.

Informationen uppdaterades 28 maj 2019 av Vården.se

Om Helsingborgs Barnmorskemottagning

Vi på Helsingborgs Barnmorskemottagning bedriver ett utåtriktat arbete och lägger stor vikt vid det personliga bemötandet. Vi har hög tillgänglighet med flexibla öppettider med drop-in för det mest akuta.

På Helsingborgs Barnmorskemottagning arbetar kunniga barnmorskor. Vi har tillgång till gynekolog samt har sexolog och socionom knuten till mottagningen.

Helsingborgs Barnmorskemottagning erbjuder bland annat preventivmedelsrådgivning, graviditetstest, naturlig familjeplanering, akupunktur, abortrådgivning, klimakterierådgivning, gynekologisk hälsokontroll, Gardasil vaccination och provtagning för könssjukdomar för både kvinnor och män.

För dig som väntar barn erbjuder vi hälsovård under graviditeten med regelbundna besök samt uppföljning efter förlossningen. Om behov uppstår under graviditeten, har vi möjlighet att utföra extra ultraljud.

Föräldrarutbildning

Vi lägger stor vikt vid att både du och din partner ska känna er trygga under graviditeten, och ni är därför båda välkomna till vår föräldrautbildning som innehåller allt från psykoprofylax till amningsstöd.

För patienter/besökare med utländsk härkomst ger vi extra stöd och information vid behov med hjälp av tolk.

Välkommen till oss på Helsingborgs Barnmorskemottagning!

Informationen uppdaterades 28 maj 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Helsingborgs Barnmorskemottagning

Barnavårdscentral, BVC hos Helsingborgs Barnmorskemottagning

Till oss kan du vända dig med frågor om ditt barns hälsa och utveckling, för barn 0-6 år. Vi erbjuder bland annat stöd och information om am...

Preventivmedelsrådgivning hos Helsingborgs Barnmorskemottagning

Helsingborgs Barnmorskemottagning erbjuder dig preventivmedelsrådgivning. Vi har korta väntetider eftersom att vi har tillgänglighet i fokus...

Akupunktur hos Helsingborgs Barnmorskemottagning

Vi på Helsingborgs Barnmorskemottagning kan erbjuda akupunktur i samband med graviditet för patienter som är besvärade av foglossningar. ...

Föräldrarutbildning hos Helsingborgs Barnmorskemottagning

Tobaksavvänjning hos Helsingborgs Barnmorskemottagning

Vi på Helsingborg Barnmorskemottagning har stor erfarenhet av tobaksavvänjning och kan erbjuda ett speciellt tobaksavvänjningsprogram till d...

Gynekologisk cellprovtagning hos Helsingborgs Barnmorskemottagning

120 kr Kostnadsfri för dig som är under 30 år.

Vad är ett gynekologiskt cellprov? Ett gynekologiskt cellprov är ett prov som tas från den nedersta delen av livmoderhalsen som kallas li...

Karta - Nedre Nytorgsgatan 13, vån 5, Helsingborg

09:56 - 16 jan, 2016 skrev:

Helsingborgs bästa barnmorskemottagning!

14:37 - 20 maj, 2014 skrev:

Bästa barnmorskemottagningen i Helsingborg!

20:18 - 28 apr, 2014 skrev:

Hörde på rekommendation att Helsingborgs Barnmorskemottagning är bra. Det stämmer verkligen! Alla är så snälla och välkomnande och väldigt flexibla när det gäller tidsbokning. Dom har mycket att erbjuda och gör det lilla extra hela tiden för patienterna. Som gravid erbjuder dom fler föräldraträffar än de flesta andra mottagningar som jag förstått. Min barnmorska jobbar dessutom även på förlossningen vilket var en stor fördel i omhändertagandet under min graviditet då jag hade mycket frågor och funderingar. Mycket proffsigt och hög med kvalitet! Att det dessutom finns BVC på samma ställe med lika fantastisk personal är ju oslagbart! Jag är så nöjd och glad för att det finns en mottagning som denna.

15:24 - 07 dec, 2013 skrev:

Jag trodde inte att det fanns en sådan bra mottagning. Man känner sig så välkommen när man kommer dit, all personal är vänliga och varma och sätter mig som patient i centrum. Jag känner mig viktig och lyssnad på. Flera av personalen jobbar även på Kvinnokliniken på sjukhuset vilket känns tryggt. Kompetensen är mycket hög! Jag kommer aldrig gå någon annan stans. Ett ställe att rekommendera, verkligen.

09:20 - 31 aug, 2013 skrev:

Har aldrig någonsin fått ett sådant förstklassigt bemötande på någon annan mottagning! Det finns en värme och ödmjukhet som jag knappt trodde fanns. Deras kunskaper och flexibilitet för patienten gör att man känner sig trygg och väl omhändertagen. Kan aldrig tänka mig att gå någon annan stans och rekommenderar alla att komma dit! Tack!!!