Sjuksköterska hos Väla Hälsocenter i Helsingborg

Lista dig

Kanongatan 159, Helsingborg - Visa på karta

Sjuksköterska

Diabetesmottagning

På vår diabetesmottagning hittar du vår diabetessköterska som har lång erfarenhet inom diabetesvård. Här kan du få hjälp med information om sjukdomen och livsstilsfrågor. Vi kan även hjälpa dig med diabetesmedicinering.

Disktriktssköterskemottagning

Våra distriktssköterskor arbetar förebyggande med vård och hälsa och kan ge dig råd om rökavvänjning, allergier och kost.

Vi hjälper dig även lindra vid sjukdomar och skador. Bland annat kan du få hjälp med:

• Såromläggning
  • Katetervård
  • Vaccinationer
  • Blodtryckskontroll
  • Bedömning av eksem och utslag
  • Hälsokontroller

Varmt välkommen till Väla Hälsocenter!

Informationen uppdaterades 11 mars 2019 av Vården.se

Om Väla Hälsocenter

På Kanongatan 159 hittar du Väla Hälsocenter. Vi har samlat all vård under ett tak då att du kan få hjälp och råd, oavsett vilka besvär du har. Vi vill ge dig ett personligt bemötande varje gång du kommer till oss så att du känner dig trygg med den vård du får.

Ett brett vårdutbud

Hos oss hittar du läkare, sjuksköterskor, psykolog, dietist, fysioterapeut och många fler. Vi har god erfarenhet av att ta hand om de flesta sjukdomar och besvär och kan, utöver behandling, även ge råd och vägledning. I de fall vi inte kan hjälpa dig kan vi också se till att hänvisa dig vidare till rätt vård.

Sjuksköterskemottagning

Vi har en öppen sjuksköterskemottagning där du kan få hjälp med behandling och råd kring din hälsa. Vi har öppet måndag-fredag 8:30-16:00.

Äldremottagning

Till vår äldremottagning är du som är 75 år och äldre välkommen. Vi vill att vägen in i vården ska vara så enkel som möjligt och vår verksamhet är speciellt utformad för att passa äldres behov.

Unga Vuxna

Är du mellan 16-30 år och känner att du behöver någon att prata med? Vi på Unga Vuxna lyssnar. Till oss kan du komma och prata om det som är viktigt för dig. Det kan gälla allt från relationsproblem till psykisk hälsa och drogproblematik.

Besök oss på Väla köpcentrum

Sedan 2019 har vi utökat vårt utbud för att finnas för dig där du behöver oss, oavsett om du är frisk eller sjuk, vardag eller helg. Vi finns därför på Väla köpcentrum, i dubbelgången, alla dagar i veckan och hjälper dig med ditt blodtryck, suturtagning, bedömningar och allmänna frågor du har där du inte hinner till din ordinarie vårdcentral under öppettiden.

Vi erbjuder cellprovtagning på onsdagar i samverkan med MamaMia. Alla dagar i veckan hjälper vi dig med ditt vaccin, oavsett om du ska resa eller inte.

Varmt välkommen till oss på Väla Hälsocenter!

Informationen uppdaterades 11 mars 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Väla Hälsocenter

Läkarbesök hos Väla Hälsocenter i Helsingborg

Hos Väla Hälsocenter kan du få träffa läkare som är specialiserade inom allmänmedicin. Ett läkarbesök på din vårdcentral är oftast första st...

Sjuksköterska hos Väla Hälsocenter i Helsingborg

På Väla Hälsocenter har vi en särskild sjuksköterskemottagning. Dit kan du vända dig för rådgivning och vård. Diabetesmottagning På vå...

KBT hos Väla Hälsocenter i Helsingborg

Har du problem med din psykiska hälsa? Hos Väla Hälsocenter kan du få hjälp genom kognitiv beteendeterapi (KBT). Vad är KBT? KBT är e...

Sjukgymnast/Fysioterapeut hos Väla Hälsocenter i Helsingborg

Hos Väla Hälsocenter har vi en duktig fysioterapeut (sjukgymnast) som kan hjälpa dig med besvär i muskler och leder. Vad gör en sjukgymn...

Hälsokontroll hos Väla Hälsocenter i Helsingborg

Hos Väla Hälsocenter kan du får hjälp med hälsokontroller. Här kan du läsa mer om vad som ingår i de olika kontrollerna. Liten hälsokontr...

Karta - Kanongatan 159, Helsingborg