Synundersökning hos Synsam Helsingborg Söder

Södergatan 22, Helsingborg - Visa på karta

Synundersökning

Vår optiker undersöker din syn

Har du haft problem med din syn på sistone, kan det vara aktuellt att undersöka ögonen för att se om du har ett eventuellt synfel. Skulle du behöva korrigera din syn, hjälper någon av våra legitimerade optiker dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Vad gör optikern vid en undersökning?

Innan ditt besök hos optiker är det bra om du kollar upp om synfel eller ögonsjukdomar är ärftliga i din familj. Det underlättar för våra optiker när de ska bedöma din syn. Olika mätningar görs för att se ifall du har någon typ av synfel. Upptäcker optikern ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser, så får du hjälp att hitta rätt styrka för din syn så du ska se bättre. Om något mer avvikande upptäcks i dina ögon får du remiss till en ögonläkare.

Välkommen att boka din synundersökning hos oss på Synsam Helsingborg Söder!

Informationen uppdaterades 28 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Helsingborg Söder

Välkommen till oss på Synsam Helsingborg Söder!

Vi finns på Södergatan 22 i Helsingborg och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Helsingborg Söder hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Hitta dina nya glasögon hos Synsam Helsingborg Söder

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Helsingborg Söder!

Informationen uppdaterades 28 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Helsingborg Söder

Synundersökning hos Synsam Helsingborg Söder

Boka in din synundersökning hos en av våra optiker på Synsam Helsingborg Söder på Södergatan 22. Vår optiker undersöker din syn Har du...

Skaffa glasögon hos Synsam Helsingborg Söder

Om du behöver skaffa glasögon är du varmt välkommen till Synsam Helsingborg Söder. Glasögon korrigerar synfel Om du upplever problem ...

Skaffa linser hos Synsam Helsingborg Söder

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Helsingborg Söder kan vi hjälpa dig. Att skaffa lins...

Karta - Södergatan 22, Helsingborg