• 040-782 11 (central växel för hela Familjeterapeuterna Syd)

Psykodynamisk terapi, PDT hos Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg

Möllegränden 22, Helsingborg - Visa på karta

Psykodynamisk terapi, PDT

Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg erbjuder psykodynamisk terapi! Behöver du kanske stanna upp mitt i vår tids stress och krav och börja reflektera över din livssituation? Genom psykodynamisk terapi, även kallat PDT, kan du få utrymme och möjlighet att göra just detta.

Psykodynamisk terapi för förändring

Tillsammans med din terapeut arbetar du för att finna ny insikt och förståelse för hur du fungerar som person och hur det hänger ihop med dina tidigare och nuvarande svårigheter i livet. Du får hjälp att ta steget mot hållbar förändring och upptäcker strategier som gör att du bättre ska kunna hantera problem du stöter på längs din resa mot hälsa och välbefinnande.

Längre kontakt

Just i psykodynamisk terapi kan det passa bäst att du och din terapeut har längre kontakt, men gäller det ett specifikt problem kan även korttidsterapi vara ett alternativ. Du och din terapeut lägger tillsammans upp din behandlingsplan så att den ska vara effektiv just för dig.

Varmt välkommen att kontakta Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg om du har frågor om psykodynamisk terapi eller vill boka tid hos oss!

Informationen uppdaterades 03 december 2019 av Vården.se

Om Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg

Välkommen till Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg!

Respekt, transparens och glädje. Dessa har varit Familjeterapeuterna Syds ledord sedan starten 2012, då grundaren Johan Hagström bestämde sig för att skapa en verksamhet med ett innovativt behandlingsarbete. Hos oss möts du av personlig service, korta väntetider och behandlare som blivit del av vårt team med viljan att utvecklas.

Olika former av psykoterapi

Vi erbjuder flertalet olika tjänster. Till exempel:

• Individuell psykoterapi
  • Familjerådgivning
  • Par- och familjeterapi
  • Stöd och rådgivning
  • Handledning och utbildning (individuellt eller i grupp, för privat och offentlig verksamhet)

Vi arbetar med olika inriktningar inom psykoterapin: psykodynamisk terapi (PDT), kognitiv beteendeterapi (KBT samt interpersonell terapi (IPT).

Vi erbjuder även mindfulness och medicinsk yoga som komplement till behandlingarna.

Öppet för alla

Då vi samarbetar med flera olika uppdragsgivare kan du komma till oss som privat klient, via remiss från vårdcentralen eller via avtal med kommun och företag.

Hälsoval Skåne

Vår mottagning är en del av Hälsoval Skåne. Vi arbetar alltså på uppdrag av Region Skåne inom vårdval psykoterapi, men tar även emot remisser från primärvården i Skåne.

Vi har breda språkkunskaper och kan också förmedla tolk vid behov.

Våra mottagningar

Familjeterapeuterna har verksamhet på många orter i Sverige. Du hittar oss i:

• Malmö
  • Växjö
  • Linköping
  • Göteborg
  • Partille

Vi har även mottagningar utanför Sverige, i:

• Köpenhamn
  • Fuengirola
  • Barcelona
  • London
  • Morgan Hill

Välkommen att höra av dig till Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg för mer information om hur vi kan hjälpa dig!

Informationen uppdaterades 03 december 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg

Parterapi och familjeterapi hos Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg

fr. 1 275 kr

Nära relationer kan på många sätt vara underbart och något som de flesta strävar efter, men det kan även innebära känslor som ibland är svår...

Familjerådgivning hos Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg

fr. 1 275 kr

Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg erbjuder familjerådgivning till familjer som har svårt att hantera utmaningar i sina relationer. Va...

Psykodynamisk terapi, PDT hos Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg

Interpersonell terapi, IPT hos Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg

fr. 975 kr

Vad är interpersonell terapi? Interpersonell terapi, även kallat IPT, kan förklaras som en strukturerad form av terapi där fokus ligger p...

Kognitiv beteendeterapi, KBT hos Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg

fr. 975 kr

KBT – samspelet mellan individ och samhälle Kognitiv beteendeterapi, kanske mer känd under sin förkortning KBT, är ett begrepp inom psyko...

Stöd och rådgivning hos Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg

fr. 800 kr

Familjeterapeuterna Syd i Helsingborg kan ge stöd och rådgivning på vår mottagning, över telefon, chatt eller videosamtal. Genom dessa samta...

Johan Hagström

Johan Hagström

Verksamhetschef, Prästvigd för Svenska kyrkan, leg Psykoterapeut, Handledare i psykoterapi (UHÄ), aukt Familjerådgivare, cert i Sorgbearbetningsmetoden

Joanna Knuhtsen

Joanna Knuhtsen

Beteendevetare, Vice Verksamhetschef, Personal och administrativt ansvar. Stöd & råd

Jessica Sörensen

Jessica Sörensen

Psykologassistent

Maria Arvidsson

Maria Arvidsson

Socionom, leg Psykoterapeut, Handledare i psykoterapi enligt UHÄ. Ackred KBT terapeut

Linda Wahlberg

Linda Wahlberg

Diplomerad Psykosyntesterapeut, basutbildad i Integrativ psykoterapi, EFT, IBCT, KBT, ACT. Grundyrke är Tandsköterska.

Annika Kristensson

Annika Kristensson

Beteendevetare, Skådespelare, Dramapedagog, diplomerad Psykosyntesterapeut, basutbildad i integrativ psykoterapi, pågående medicine magister i bildterapi

Karta - Möllegränden 22, Helsingborg