Akuttider/Drop in hos Abbas Dental i Helsingborg

Kullagatan 52, Helsingborg - Visa på karta

• Måndag - Söndag 10:00 - 22:00

Akuttider/Drop in

Behöver du akuttid hos en tandläkare?

Vid akuta besvär kan vi på Abbas Dental erbjuda dig en tid med kort varsel. Vi kan bland annat hjälpa dig som har:

• Tandvärk
  • Skadad tand/fyllning
  • Karies
  • Tandlossning
  • Tandsten
  • Tandborstskador
  • Ilningar

Hos oss kostar akuttandvård lika mycket som vanlig tandvård.

Kontakta oss på Abbas Dental för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 03 maj 2019 av Vården.se

Om Abbas Dental

4,9

Välkommen till Abbas Dental!

Vår mottagning ligger i helt nyrenoverade lokaler i centrala Helsingborg, bara några minuters promenad från centralstationen. Sedan 1996 erbjuder vi högkvalitativ tandvård i en lugn och stressfri miljö till förmånliga priser. Vi har generösa öppettider, kl 10-22 varje dag, och kan erbjuda tider med kort varsel.

Förutom svenska talar vi även danska, arabiska, franska och engelska på mottagningen.

Akuttider varje dag!

Hos Abbas Dental kan vi hjälpa dig som har akuta tandvårdsbesvär och vi kan erbjuda dig en tid redan samma dag. Hos oss kostar akuttandvården lika mycket som vanliga patienttaxan och inga kvälls- eller jouravgifter tillkommer.

Vi hjälper asylsökande patienter (giltigt LAMA-kort) med akut tandvärk när Folktandvården är stängd. Besöksavgift 50 kr.

Alla ska ha råd med bra tandvård - kom till Abbas Dental!

Informationen uppdaterades 03 maj 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Abbas Dental

Tandläkarundersökning hos Abbas Dental i Helsingborg

500 kr

Abbas Dental hjälper dig med undersökningen! En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som du genomgår regelbundet. Hur ofta du b...

Akuttider/Drop in hos Abbas Dental i Helsingborg

420 kr

Behöver du akuttid hos en tandläkare? Vid akuta besvär kan vi på Abbas Dental erbjuda dig en tid med kort varsel. Vi kan bland annat hjäl...

Tandutdragning hos Abbas Dental i Helsingborg

Hos Abbas Dental kan vi hjälpa dig om du behöver dra ut en tand. Innan en tandutdragning gör vi alltid en ordentlig undersökning av tanden o...

Akuttandläkare hos Abbas Dental i Helsingborg

420 kr

Träffa en akuttandläkare hos Abbas Dental! Om du lider av olika akuta tandbesvär kan vi på Abbas Dental hjälpa dig. Vi behandlar olika ty...

Jourtandläkare hos Abbas Dental i Helsingborg

420 kr

Abbas Dental har jouröppet dygnet runt Om du drabbas av akuta tandbesvär är du välkommen att kontakta oss på Abbas Dental. Hos oss kostar...

Helgöppet tandläkare hos Abbas Dental i Helsingborg

500 kr

Abbas Dental har helgöppet varje vecka! På Abbas Dental erbjuder vi högkvalitativ tandvård mellan kl 10-22 alla dagar i veckan - även på ...

Kvällsöppet tandläkare hos Abbas Dental i Helsingborg

500 kr

Abbas Dental har kvällsöppet alla dagar i veckan! På Abbas Dental erbjuder vi smärtfri tandvård i en lugn och stressfri miljö alla dagar ...

Hussein Abbas

Hussein Abbas

Leg. Tandläkare

Hussein är M.S.D leg tandläkare från Göteborgs universitet med erfarenhet från både den privata sektorn och Folktandvården.

Karta - Kullagatan 52, Helsingborg

4,9

17:12 - 01 jul, 2019 skrev:

Jag ringde och berättade att jag kännde ett stort obehag inför att gå till tandläkare. Men blev väldigt bra informerad om allt och kännde mig väldigt trygg i allt som gjordes.. rekommenderar starkt abbas mental. 5/5

11:02 - 29 jun, 2019 skrev:

Dom vet vad dom gör mycket duktiga

11:21 - 30 maj, 2019 skrev:

Rekommenderar! Andra gången jag uppsökte denna tandläkare. Idag ska jag iväg på en resa och dessutom är det en röd dag. Ringde läkaren, han sa att jag skulle komma. Inom mindre än en timme från samtalet var min tandkrona fixad igen. Denna tandläkare är verklugen räddare i nöden

07:16 - 29 maj, 2019

22:58 - 22 apr, 2019 skrev:

Upplevde väldigt trygg och kunnig service, omedelbar hjälp på akuta problem i två omgångar, för ett mycket bra pris

12:13 - 21 mar, 2019 skrev:

Mycket skicklig tandläkare! Snäll och trevlig dessutom❤

19:28 - 23 feb, 2019 skrev:

Verkligen en bra Tandläkare. Problem med en tand och tid på helg när ingen annan hade öppet. Bra service och gott bemötande. Kan VERKLIGEN rekommendera honom. Och snart flyttar han till nya fina lokaler. Tack Abbas

22:00 - 03 dec, 2018 skrev:

Jag hade en tand som besvärde mig. Jag ringde runt överallt i Skåne men fick vänta åtminstone 1 vecka. Men när jag kom fram till Abbas dental fick jag tid dagen efter ! Jätteduktig personal och skonsam mot plånboken dessutom. Stort tack för er hjälp.

04:37 - 09 okt, 2018 skrev:

Helt underbar personal som hjälpte mig en lördag kväll med min otroligt hemska tandvärk som höll mig vaken flera dygn. Guld värt ! Tack!

18:37 - 03 sep, 2018 skrev:

Fått 2 akutbesök på helgen. Han svarar säger kom in. Bra priser och snabbt svar. De är kanon mottagande båda gångerna.

21:31 - 28 maj, 2018 skrev:

Helt fantastisk tandläkare, fick tid sent på kvällen o nu sitter jag här utan tandvärk. Tusen tusen tack för all hjälp med min tand. Jag rekommenderar verkligen att ni går till Abbas Dental

11:26 - 15 apr, 2018 skrev:

Mycket bra!

14:31 - 01 apr, 2018 skrev:

När ordinarie tandläkare inte agerat i tid för att fixa problemet, när andra tandläkare var påsklediga, när jourtandläkare i nordvästra Skåne och Malmö inte svarar på jourtelefonen, när vårdguiden säger att det finns värre saker än tandvärk (!) och värken var som värst fann vi dessa tandläkarhjältar. Äntligen en tandläkare som verkligen bryr sig! Påskafton fick vi hjälp kl 21-23, en lördag, och när inte tanden svarade som önskvärt blev det mer hjälp omedelbart under söndagen. Vi har inte tillräckligt starka ord för att beskriva den tacksamhet vi känner.

13:02 - 02 feb, 2018 skrev:

Mycket bra tandvård pratar lungt med en har annars förbi för tandläkare

4,2

10:20 - 07 dec, 2017 skrev:

Otroligt trevliga
Hjälpte mig snabbt
Trevlig personal

21:53 - 01 dec, 2017 skrev:

Superservice fredagkväll! Tusen tack!

21:55 - 17 nov, 2017 skrev:

Världens bästa dental

22:24 - 09 okt, 2017 skrev:

Bra

3,2

11:46 - 27 jul, 2017 skrev:

Mycket trevliga grabbar fixa en tid fast det inte fanns kanon

11:26 - 26 jun, 2017 skrev:

Mycket trevlig och rolig tandläkare, helt smärtfritt!

• Fråga ställd 16:30 02 jun 2019

Vad kostar en akut tid hos er
    Har gjort en provetorisk rotfyllning en tand som jag har ont nu i den gjorde för 3-4 månaders sen.

Abbas Dental svarar:

Vi kan lämna prisuppgift när vi har undersökt tanden.
    Besöksavgiften kostar ca 500 kr beroende på antal röntgenbilder som behövs. sedan lämnar vi kostnaden för behandling.

• Fråga ställd 16:27 02 jun 2019

Hej kan man ta på fraktura hos er om de e akut och har jätte ont i tanden

Abbas Dental svarar:

Vi erbjuder tyvärr inte faktura
    Betalning sker direkt