1/13
Öppet idag från 10:00

Abbas Dental, Helsingborg

Kullagatan 52, Helsingborg

Abbas Dental, Helsingborg

Välkommen till Abbas Dental!

Vår mottagning ligger i helt nyrenoverade lokaler i centrala Helsingborg, bara några minuters promenad från centralstationen. Sedan 1996 erbjuder vi högkvalitativ tandvård i en lugn och stressfri miljö till förmånliga priser. Vi har generösa öppettider, kl 10-22 varje dag, och kan erbjuda tider med kort varsel.

Förutom svenska talar vi även danska, arabiska, franska och engelska på mottagningen.

Akuttider varje dag!

Hos Abbas Dental kan vi hjälpa dig som har akuta tandvårdsbesvär och vi kan erbjuda dig en tid redan samma dag. Hos oss kostar akuttandvården lika mycket som vanliga patienttaxan och inga kvälls- eller jouravgifter tillkommer.

Vi hjälper asylsökande patienter (giltigt LAMA-kort) med akut tandvärk när Folktandvården är stängd. Besöksavgift 50 kr.

Alla ska ha råd med bra tandvård - kom till Abbas Dental!

Informationen uppdaterades 10:36 - 12 mar, 2020

Tandläkarundersökning hos Abbas Dental, Helsingborg

Pris: 500 kr

Abbas Dental hjälper dig med undersökningen!

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som du genomgår regelbundet. Hur ofta du bör gå till tandläkaren vid vuxen ålder beror på hur stora problem du har med dina tänder, men vanligt är att komma till oss en gång om året.

De vanligaste tandproblemen är karies och tandlossning och det är viktigt att upptäcka detta i tid för att undvika stora ingrepp och höga tandvårdskostnader.

Vad ingår i en tandläkarundersökning?

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om du har hål (karies), tandköttsinflammation och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar också eventuell tandsten tas bort. Tandläkaren ger dig sedan tips om hur du ska sköta tänderna på bästa sätt för att förebygga problem.

Alltid kostnadsförslag innan några åtgärder görs

Om du har något problem eller någon sjukdom, eller förhöjd risk att få det, föreslår tandläkaren en eller flera behandlingsåtgärder. Du får alltid ett skriftligt kostnadsförslag att ta ställning till innan vi påbörjar eventuell behandling.

Välkommen att kontakta Abbas Dental för att boka en tandläkarundersökning!

Akuttider/Drop in
hos Abbas Dental, Helsingborg

Behöver du akuttid hos en tandläkare? Vid akuta besvär kan vi på Abbas Dental erbjuda dig en tid med kort varsel. Vi kan bland annat hjäl...

Tandutdragning
hos Abbas Dental, Helsingborg

Hos Abbas Dental kan vi hjälpa dig om du behöver dra ut en tand. Innan en tandutdragning gör vi alltid en ordentlig undersökning av tanden o...

Akuttandläkare
hos Abbas Dental, Helsingborg

Träffa en akuttandläkare hos Abbas Dental! Om du lider av olika akuta tandbesvär kan vi på Abbas Dental hjälpa dig. Vi behandlar olika ty...

Jourtandläkare
hos Abbas Dental, Helsingborg

Abbas Dental har jouröppet dygnet runt Om du drabbas av akuta tandbesvär är du välkommen att kontakta oss på Abbas Dental. Hos oss kostar...

Helgöppet tandläkare
hos Abbas Dental, Helsingborg

Abbas Dental har helgöppet varje vecka! På Abbas Dental erbjuder vi högkvalitativ tandvård mellan kl 10-22 alla dagar i veckan - även på ...

Kvällsöppet tandläkare
hos Abbas Dental, Helsingborg

Abbas Dental har kvällsöppet alla dagar i veckan! På Abbas Dental erbjuder vi smärtfri tandvård i en lugn och stressfri miljö alla dagar ...

Frågor och svar

Fråga ställd 19:06 - 11 feb, 2020

Hej! Jag har en tand som lagats provisoriskt för 3-4 år sedan och har inte känt något i den och därför inte gjort något vid den. Har tandläkarskräck men det har blivit bättre senaste året. Misstänker nu att jag fått en infektion i den och det känns nästan nere i käken pga det. Har tagit paracetamol men känns som det blir en sömnlös natt om jag ej gör något. Jag undrar bara om det är möjligt att betala när jag får lön eller måste jag göra det ikväll om du skulle ha en tid åt mig?

Ring 0765656594

Fråga ställd 18:21 - 31 jan, 2020

Har fruktansvärt ont i en tand (infektion och äter penicillin).Har ni någon tid ikväll?Kan man dra ut en tand trots infektion?

Ring 0765656594

Fråga ställd 17:33 - 22 dec, 2019

Hej. Min svärfar har knäckt av sig sin framtand. Han är i akut hjälp. Har ni tid ikväll eller undermorgondagen??

ring 0765656594 så bokar vi en tid

Fråga ställd 11:53 - 21 nov, 2019

Hej Är ni anslutna till det statliga tandvårdsstödet ?

Ja, det är vi.

Fråga ställd 17:33 - 19 aug, 2019

Hej Vad ligger ca pris på att dra ut en kindtand med stort hål i? Sandra

ring oss 0765656594

4.88 / 5

11 jan, 2021 Adriana C. skrev:

Fantastisk service och trygghet! Trevlig personal. Bara plus.

27 dec, 2020 Aleksandar S. skrev:

Fantastisk tandläkare och personal..

11 sep, 2020 Emina H. skrev:

Jag har haft fruktansvärt nål fobi i flera år och har skjutit upp att ta ut tänder och gått runt med infektion i flera år men efter ett besök hos Abbas Dental försvann all min rädsla och jag vågade för första gången i mitt liv dra ut en tand samt få bedövning via spruta. Så otroligt bra bemötande och så otroligt professionellt allting var. Jag är så himla tacksam för All hjälp jag har fått. Bättre besök kunde jag inte ens föreställa mig. Jag bor dessutom i Örebro men var i Helsingborg på besök. Jag kommer definitivt att besöka Abbas Dental flera gånger. Rekommenderar starkt!

5 sep, 2020 Viktor J. skrev:

Väldigt bra bemötande, professionellt jobb och blev super nöjd. Fick en akuttid efter att jag bitit sönder min visdomstand och fick komma in direkt nästan. Blev väldigt glad över hur bra det gick och hur duktig Abbas var då jag haft tandläkarskräck i flera år.

11 aug, 2020 Mats K. skrev:

Mycket bra behandling från en professionell tandläkare och hans team. Jag besökte kliniken flera gånger och hittills har allt gått bra. Med min tandläkarskräck har detta bemötts med viss förståelse. Det som jag kan informera kliniken om är att de bör förbättra info om pågående och framtida behandlingar på ett korrekt och pedagogiskt sätt. Information till patient är superviktigt.

Måndag - Söndag : 10:00 - 22:00

Måndag - Söndag : 10:00 - 22:00