Tandimplantat hos Tandhälsan Alam i Helsingborg

Järnvägsgatan 15, Helsingborg - Visa på karta

• Måndag - Onsdag 08:00 - 19:00

Tandimplantat

Vad är tandimplantat?

Tandimplantat ersätter en eller flera förlorade tänder. Man fäster först en titanskruv i käkbenet. När den har växt fast ordentligt kan man sedan fästa en konstgjord tand i skruven.

Hur går behandlingen till?

Titanskruven sätts oftast in av en käkkirurg och detta görs under lokalbedövning. Sedan tillverkar en tandtekniker den nya tanden och när skruven växt fast ordentligt kan en tandläkare sätta den på plats.

Välkommen att kontakta Tandhälsan Alam för mer information!

Informationen uppdaterades 04 maj 2018 av Vården.se

Om Tandhälsan Alam

Tandhälsan Alam hittar du i centrala Helsingborg, mitt emot Knutpunkten på Järnvägsgatan 15. Vårt motto är ”Sluta aldrig le!” och vi kan hjälpa dig med alla dina tandvårdsbehov.

Vi kan till exempel hjälpa dig med:

• Regelbundna undersökningar
  • Lagningar
  • Rotfyllningar
  • Förebyggande tandvård
  • Tandimplantat
  • Estetisk tandvård
  • Akut tandvård

Hos oss står du i centrum

På vår praktik möts du av kunnig och engagerad personal. Vi arbetar tillsammans med dig som patient för att hitta rätt behandling så att du känner dig trygg med den vård du får. Vi vill att du ska känna dig så nöjd att du vill fortsätta att komma tillbaka och rekommenderar oss till dina vänner!

Varmt välkommen till Tandhälsan Alam!

Informationen uppdaterades 04 maj 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandhälsan Alam

Tandblekning hos Tandhälsan Alam i Helsingborg

Missfärgade tänder är vanligt och kan orsakas av olika saker, som till exempel kaffe eller tobak. Hos Tandhälsan Alam kan du få hjälp med at...

Tandimplantat hos Tandhälsan Alam i Helsingborg

Om du har förlorat en eller flera tänder kan tandimplantat vara en bra lösning. Vi på Tandhälsan Alam kan hjälpa dig! Vad är tandimplanta...

Hashmat Alam

Tandsköterska

Karta - Järnvägsgatan 15, Helsingborg

• Fråga ställd 18:52 13 maj 2019

Hej!
    Vad kostar en undersökning för att få reda på om jag kan sätta in ett implantat? Jag har fått en tand utdragen i underkäken.

Tandhälsan Alam svarar:

Hej.
    Tack för din förfrågan.
    En Basundersökning 4 röntgen bilder + parodontal status och även tandstenborttagning mindre + eventuellt terapiplanering och kostnadsberäkning) kostar 915kr. Om patienten är intresserad av bara implantat behandling då tar vi en kompletterande undersökning + 1-2 röntgen bilder som kostar ca 490 kronor. Om patienten accepterar förslaget då skickar vi remiss till röntgen avdelningen för mer specificerad röntgenundersökning sk OPG och även CBCT, det kostar ca 1510 och betalas på röntgenavdelningen vid besöket.
    Om du har mer funderingar är du välkommen att kontakta oss antingen genom att ringa eller mejla. Du är förstås välkommen hit.
    Med vänlig hälsning Tandhälsan Alam