Tandblekning hos Tandhälsan Alam i Helsingborg

Järnvägsgatan 15, Helsingborg - Visa på karta

• Måndag - Onsdag 08:00 - 19:00

Tandblekning

Missfärgade tänder är vanligt och kan orsakas av olika saker, som till exempel kaffe eller tobak. Hos Tandhälsan Alam kan du få hjälp med att bleka dina tänder.

Tandblekning hemma

Du kan välja att bleka dina tänder hemma. Då får du först gå till tandläkaren som kontrollerar dina tänder så att du inte har några hål eller andra problem som måste behandlas innan blekningen. Sedan får du en skena som är speciellt utformad för dina tänder. Den fyller du med en blekningsgel och placerar på tänderna. Skenan ska sitta på i 1-2 timmar.

Tandblekning hos tandläkaren

Du kan även välja att bleka tänderna direkt hos tandläkaren. Metoden är ungefär den samma, där du får en skena som fylls med blekningsgel. Ibland aktiveras gelen också med hjälp av laser. Behandlingen tar oftast 1 timme.

Välkommen till Tandhälsan Alam!

Informationen uppdaterades 04 maj 2018 av Vården.se

Om Tandhälsan Alam

Tandhälsan Alam hittar du i centrala Helsingborg, mitt emot Knutpunkten på Järnvägsgatan 15. Vårt motto är ”Sluta aldrig le!” och vi kan hjälpa dig med alla dina tandvårdsbehov.

Vi kan till exempel hjälpa dig med:

• Regelbundna undersökningar
  • Lagningar
  • Rotfyllningar
  • Förebyggande tandvård
  • Tandimplantat
  • Estetisk tandvård
  • Akut tandvård

Hos oss står du i centrum

På vår praktik möts du av kunnig och engagerad personal. Vi arbetar tillsammans med dig som patient för att hitta rätt behandling så att du känner dig trygg med den vård du får. Vi vill att du ska känna dig så nöjd att du vill fortsätta att komma tillbaka och rekommenderar oss till dina vänner!

Varmt välkommen till Tandhälsan Alam!

Informationen uppdaterades 04 maj 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandhälsan Alam

Tandblekning hos Tandhälsan Alam i Helsingborg

Tandimplantat hos Tandhälsan Alam i Helsingborg

Om du har förlorat en eller flera tänder kan tandimplantat vara en bra lösning. Vi på Tandhälsan Alam kan hjälpa dig! Vad är tandimplanta...

Hashmat Alam

Tandläkare