Tandställning med Invisalign hos Pigg & Co i Helsingborg

fr. 1 000 kr

Kostnad för konsultation, eventuella kostnader för tandställning tillkommer

Hamntorget 5 - Visa på karta

Tandställning med Invisalign

På Pigg & Co erbjuder vi olika typer av tandställning och en av dessa är Invisalign, en sorts "osynlig" tandställning som sitter på insidan av tänderna.

Hur fungerar Invisalign?

Vid tandreglering med Invisalign använder vi genomskinliga skenor framställda av ett laboratorium. Det finns olika typer av sker och vilken typ som används beror på vilket typ av bettfel du har.

Välkommen att kontakta oss på Pigg & Co om du har frågor kring tandreglering!

Informationen uppdaterades 17 mars 2016 av Vården.se

Om Pigg & Co

Varmt välkommen till Pigg & Co - din tandregleringsspecialist i Helsingborg!

Hos oss på Pigg & Co utför vi tandreglering till alla som vill, ung som gammal. Vår tandvård sker med omsorg och kvalitet, och vi har många nöjda kunder både från Helsingborg, Lund och Malmö!

Vi har ett bra samarbete med övriga specialiteter inom tandvården, framförallt i Helsingborg men även i övriga Skåne.

Samarbete och konsultation med annan tandvårdsmottagning

Vi delar lokaler med tandläkarmottagningen Smile Tandvård. Det gör att vi kan samarbeta och konsultera varandra gällande tandreglering och estetisk tandvård, så att vi kan få dessa att gå hand i hand.

Kontakta oss för bokning av konsultation gällande tandreglering idag!

Informationen uppdaterades 17 mars 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Pigg & Co

Tandreglering, specialist hos Pigg & Co i Helsingborg

fr. 1 000 kr Kostnad för konsultation, eventuella kostnader för tandställning tillkommer

Ortodonti, tandreglering, betyder raka tänder. Med olika former av tandställningar kan olika bettfel behandlas utan att dina tänder påver...

Tandställning med Incognito hos Pigg & Co i Helsingborg

På Pigg & Co erbjuder vi olika typer av tandställning och en av dessa är Incognito, en sorts "osynlig" tandställning som sitter på insid...

Tandställning med Invisalign hos Pigg & Co i Helsingborg

Juhani Pigg

Ägare, leg Tandläkare samt specialist inom ortodonti

Jeanette Frick

Tandsköterska

Karta - Hamntorget 5

13:29 - 03 maj, 2018 skrev:

Kände mig mycket upplyst och väl omhändertagen hela vägen, från konsultation till färdigt resultat!
Mycket nöjd kund som mer än gärna rekommenderar Pigg & Co.

• Fråga ställd 19:48 25 apr 2019

Hejsan, min datter på 15 overvejer at få Invisalign. Hvad koster dette. Vi er en dansk familie.

Pigg & Co svarar:

Hej Simon!

Tack för din fråga.
    Svårt att svara exakt på din fråga. Jag behöver se henne först för att få veta hur stort bettfel hon har och därmed även få en uppfattning om hur många skenor hon kommer att behöva. Kostnaden brukar ligga på någonstans mellan 30 000 och 50 000 kr.
    Vänliga hälsningar

Juhani Pigg, specialist i tandreglering