Tandställning med Incognito hos Pigg & Co i Helsingborg

fr. 1 000 kr

Kostnad för konsultation, eventuella kostnader för tandställning tillkommer

Hamntorget 5 - Visa på karta

Tandställning med Incognito

På Pigg & Co erbjuder vi olika typer av tandställning och en av dessa är Incognito, en sorts "osynlig" tandställning som sitter på insidan av tänderna.

Hur fungerar Incognito?

Tandställningsfästena fästs på insidan av tänderna. För att kunna använda denna typ av tandreglering måste vi ta ett avtryck av dina käkar. Dessa avtryck skickas sedan till ett tandtekniskt laboratorium i Tyskland som gjuter fästena som vi sedan kan limma på dina tänder.

Välkommen att kontakta oss på Pigg & Co om du har frågor kring tandreglering!

Informationen uppdaterades 17 mars 2016 av Vården.se

Om Pigg & Co

Varmt välkommen till Pigg & Co - din tandregleringsspecialist i Helsingborg!

Hos oss på Pigg & Co utför vi tandreglering till alla som vill, ung som gammal. Vår tandvård sker med omsorg och kvalitet, och vi har många nöjda kunder både från Helsingborg, Lund och Malmö!

Vi har ett bra samarbete med övriga specialiteter inom tandvården, framförallt i Helsingborg men även i övriga Skåne.

Samarbete och konsultation med annan tandvårdsmottagning

Vi delar lokaler med tandläkarmottagningen Smile Tandvård. Det gör att vi kan samarbeta och konsultera varandra gällande tandreglering och estetisk tandvård, så att vi kan få dessa att gå hand i hand.

Kontakta oss för bokning av konsultation gällande tandreglering idag!

Informationen uppdaterades 17 mars 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Pigg & Co

Tandreglering, specialist hos Pigg & Co i Helsingborg

fr. 1 000 kr Kostnad för konsultation, eventuella kostnader för tandställning tillkommer

Ortodonti, tandreglering, betyder raka tänder. Med olika former av tandställningar kan olika bettfel behandlas utan att dina tänder påver...

Tandställning med Incognito hos Pigg & Co i Helsingborg

Tandställning med Invisalign hos Pigg & Co i Helsingborg

På Pigg & Co erbjuder vi olika typer av tandställning och en av dessa är Invisalign, en sorts "osynlig" tandställning som sitter på insi...

Juhani Pigg

Ägare, leg Tandläkare samt specialist inom ortodonti

Jeanette Frick

Tandsköterska

Karta - Hamntorget 5

13:29 - 03 maj, 2018 skrev:

Kände mig mycket upplyst och väl omhändertagen hela vägen, från konsultation till färdigt resultat!
Mycket nöjd kund som mer än gärna rekommenderar Pigg & Co.

• Fråga ställd 09:02 03 apr 2018

Hej! Jag undrar över priset för "invisalign" när det gäller ungdomar?

Pigg & Co svarar:

Hej Julia!
    Som alltid är det svårt att säga priset för en behandling då man inte vet hur lång tid behandlingen kommer att ta, om man ska behandla en eller två käkar och andra faktorer som kan spela roll.
    Invisalign är behandling med skenor och priset varierar beroende på antalet skenor man behöver ha för att få ordning på bettet. Där finns tre steg på pristrappan, 30 000 kr, 40 000 kr eller 50 000 kr. Spelar ingen roll om man är ungdom eller inte.
    Vad gäller Incognito, vilket är fastsittande tandställning, typ "räls" men som sitter på insidan om tänderna, så får man utöver den ordinarie kostnaden för behandlingen betala 20 000 kr per käke.
    För att du ska få en helt korrekt prisuppgift så måste jag börja med en undersökning, ta foton, ev. röntgen osv. I samband med en sådan undersökning pratar vi igen dina önskemål och förväntningar, samt möjligheter. Då får du även ett skriftligt terapi- och kostnadsförslag. Hela det besöket tar ca. 60 minuter och kostar 1000 kr.
    Har du fått en Betalningsgaranti från Region Skåne, för tandregleringsbehandling, så är det annat som gäller.

Hör gärna av dig direkt till mig om du vill gå vidare med undersökning.

Hälsningar

Juhani Pigg