Logo Audika Helsingborg

Audika Helsingborg - Helsingborg

Upplever du nedsatt hörsel och behöver hjälp av hörselhjälpmedel är första steget att boka en tid för ett hörseltest hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 200 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att göra hörselundersökningen hos oss på Audika i Helsingborg.

Hur går hörselundersökningen till?

Besöket tar cirka 60 min. En legitimerad audionom gör hörselundersökningen. Du får veta direkt hur bra du hör och om du skulle vara hjälpt av en eller två hörapparater. Du bestämmer själv om du vill gå vidare och prova ut en hörapparat eller tänka på saken. Valet är alltid ditt.

Du är varmt välkommen att boka en hörselundersökning genom att klicka på knappen ”Boka här” längre upp på sidan om du upplever att din hörsel är nedsatt. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail!

Informationen uppdaterades 31 maj 2018 av Vården.se

Södra Kyrkogatan 3, Helsingborg - Visa på karta

Om Audika Helsingborg

Välkommen till Audika i Helsingborg!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Helsingborg ligger på Södra Kyrkogatan 3 i centrala Helsingborg. Till oss tar du dig enkelt genom en kort promenad från Helsingborgs Centralstation.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Helsingborg erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Skåne finns även ”Det firare valet” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Skånes sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Övriga behandlingar hos Audika Helsingborg

• Hörapparater

Audika Helsingborg erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel s... Läs mer

• Batterier till hörapparater

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Helsingborg kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa bat... Läs mer

Karta - Södra Kyrkogatan 3, Helsingborg

• 12:09 - 18 jan, 2017 skrev:

Mycket bra och vänligt bemötande av kunnig personal.

• 08:13 - 14 maj, 2016

4,2